M

Millimetern

Mer eller mindre varje gång jag sitter och chattar på icq'n tappar den å,ä och ö!! Det är sååå :devil:-kla irriternade!!
Jag har för mig att det ska finnas någon tangentkombinaton som går att bokstäverna kommer tillbaka...men har ju glömt vad :(

någon som kan ha någon aning om vad jag menar??
 
Sv: Icq

Oh ja. Du byter tangentbordslayout mha en fantastiskt fånig tangentbordskombo (kan vara vänsterpil, alt och shift).

Det här felet har retat gallfeber på mig mer än en gång. Men, jag är av med det! Ett sätt att ordna det hela permanent är att gå in i: Settings -- Control Panel -- Regional and Language Options -- Languages -- Details och där TA BORT det engelska språket (och tangentbordet försvinner då av bara farten). Om du sen vill ha även engelskt språk i din dator så kan du lägga till det igen, men se till att välja svenskt tangentbord till det.
Enkelt?
Ber om ursäkt att allt är på engelska, har engelskt XP på jobbet. Hoppas du fixar att översätta allt om du har det på svenska. Vad kan det bli... Inställningar-Kontrollpanel-Internationellt/Språk/?-Språk-Detaljer? Nåt sånt. Du hittar säkert.

Ett mickligare sätt att jobba runt det är att komma ihåg snabbkommandokombon eller att gå in på ovan sagda ställe och kryssa i att Language Bar ska synas, och där mha musen skifta tillbaka till Sv varje gång icq:n har bytt språk igen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Rie
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 766
Senast: Roheryn
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 803
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp