Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor
Oj, många generationer busk-avel....
får väl huka mig nu
Oj, många generationer busk-avel....
får väl huka mig nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är dom uppgifterna jag fått, Obs fick flera föl e. olika hingstar som användes i olika mixer (och ibland blandat med lite fjording), och på mödernet ska finnas lite fjording i Toscamoons härstamning. Han ska vara släkt med fd hingsten Vulcan(samma uppfödare) (med fjordinslag) på något sätt, måste kolla i mina papper hemma och återkommer med mer infoJag vet att Toscamoons pappa Moondancer var e Oj-Oj ( e Kavalkad u Obs e Orlando) u Mimosa e Jonglör (e Zaran) - Orlando.
Har Toscamoon Obs även på mödernet?
Hej! Jag har ett sto efter Amigo . En hingst som stått i Hörby .Är det någon annan som har en avkomma efter honom vore kul om du skrev något om din häst.
Läste på denna sidan att han fått avkommer med humör. Går
Hoppning, fälttävlan . Viveka Nilsson var ägare .
Amigo - vilken ras?
Känner till ett russ och ett hbl (hbl-korsning?).
Menar du skäckhingsten Amigo som fanns(finns?) i Hörby?
Sticker emellan med lite Piquer-ungar.
Narr f.1964 u.Sofie SPR 861/49
Krumelur f.1965 u.samma som ovan
Matilda f.1966 u.samma som ovan
Madicken f.1964 u.Lilla My 491
Mynta f.1966 u.samma som ovan
Pepps f.1972 u.samma som ovan
Piller f.1964 u.Pi SPR 463/58
Minsann f.1966 u.samma som ovan
Pickwick f.1966 u.Wilma
Är de jag har i ponnyväg i alla fall.
knapplån
Nu har jag raderat ett antal inlägg här på slutet.
Håll er till ursprungsfrågan, att diskutera om icke godkända hingstar som använts i avel.
Att diskutera deras avkommor och avkommornas mödernelinjer hör inte riktigt hemma här...
/moderatorn
regelverket få du diskutera med Gunnar, förslagsvis på buke-hjälpUrsäkta men jag förstår inte varför vissa blir raderade, jag skrev ett inlägg om en Welsh cob hingst som jag vet två avkommor till och frågade om någon visste mer om hans avkommor....
Det finns fler inlägg här i tråden som tar upp just det som du skriver att du raderat
" Att diskutera deras avkommor och avkommornas mördernelinjer" . Jag önskar och hoppas att alla inlägg blir kvar.
Och nog tycker jag att det finns ett allmänintresse att även diskutera avkommor och mördernelinjer, det syns väl på intesset i denna tråd.
STONA är minst lika viktiga i aveln.