Icke godkända hingstars stamtavlor - alla raser

Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Jag vet att Toscamoons pappa Moondancer var e Oj-Oj ( e Kavalkad u Obs e Orlando) u Mimosa e Jonglör (e Zaran) - Orlando.
Har Toscamoon Obs även på mödernet?
Det är dom uppgifterna jag fått, Obs fick flera föl e. olika hingstar som användes i olika mixer (och ibland blandat med lite fjording), och på mödernet ska finnas lite fjording i Toscamoons härstamning. Han ska vara släkt med fd hingsten Vulcan(samma uppfödare) (med fjordinslag) på något sätt, måste kolla i mina papper hemma och återkommer med mer info

Hej! Jag har ett sto efter Amigo . En hingst som stått i Hörby .Är det någon annan som har en avkomma efter honom vore kul om du skrev något om din häst.

Läste på denna sidan att han fått avkommer med humör. Går
Hoppning, fälttävlan . Viveka Nilsson var ägare .

Amigo - vilken ras?
Känner till ett russ och ett hbl (hbl-korsning?).

Grande Goya (f.1987 e.Grandsudan F 617 u.Göttin ? e.Goya) användes/används i avel.
Känner till en avkomma:
Grandy F (f.1991 u.Germany 21251 e.Gransudan F)

Jag vet en icke godkänd skäckhingst som heter Amigo, född 1990 e Czempin xx u Polly med okänd stam, kan det vara han?

Sticker emellan med lite Piquer-ungar.;)

Narr f.1964 u.Sofie SPR 861/49
Krumelur f.1965 u.samma som ovan
Matilda f.1966 u.samma som ovan

Madicken f.1964 u.Lilla My 491
Mynta f.1966 u.samma som ovan
Pepps f.1972 u.samma som ovan

Piller f.1964 u.Pi SPR 463/58
Minsann f.1966 u.samma som ovan

Pickwick f.1966 u.Wilma

Är de jag har i ponnyväg i alla fall.

Kul! Vet du om någon av Piquers avkommor i sin tur fick några avkommor?

Fandango f.1969 fux e.Optimist 443 u.Piabella 7716 e.Skirner xx - Winter - Bon soir - Coralter - Potentat - Hellespont (jajamensan, en Bella-häst;))

Har åtminstone ett föl innan han blev valack: 1972 sto fx u.Evita 7709 (fölet blev avelssto hos uppfödaren enligt stamboken).

Hon hette Evita II och fick åtminstone fem avkommor, dock hingstar allihopa:(

Ah, så kan det gå.
Men apropå Evita, så hittade jag en Evita f.1981 fux e.Labrador 588 u.Fatima e.Markör (uppfödare: Olle Mattsson).

Jag har en gång vetat Markörs stam, men har tappat den - har du eller någon annan koll på honom?
Lite pinsamt är det ju eftersom det fanns en privathäst som hade just Fatima som mamma, och jag brukar ha koll på stallets stammar (speciellt när det gäller 80-talshästarna).:o
Simona f.1974 fx (bls, 4 vtff) e.Emir 470 u.Fatima e.Markör u.Herta Aastrup 7578.

Markör var e Markant u Lova ex Lice Lava e Afgahn - Lampos. Helbror med Little Qs mormor Lady.

Senast ändrad:

knapplån

Nu har jag raderat ett antal inlägg här på slutet.
Håll er till ursprungsfrågan, att diskutera om icke godkända hingstar som använts i avel.
Att diskutera deras avkommor och avkommornas mödernelinjer hör inte riktigt hemma här...

/moderatorn

Lägger in en fråga här också då.

Skall finnas en icke godkänd hingst vid namn Bernad ev. en isabell hingst. Någon som vet något om den? Pappan till den heter troligen Deutsch.

knapplån

Nu har jag raderat ett antal inlägg här på slutet.
Håll er till ursprungsfrågan, att diskutera om icke godkända hingstar som använts i avel.
Att diskutera deras avkommor och avkommornas mödernelinjer hör inte riktigt hemma här...

/moderatorn

Ursäkta men jag förstår inte varför vissa blir raderade, jag skrev ett inlägg om en Welsh cob hingst som jag vet två avkommor till och frågade om någon visste mer om hans avkommor....
Det finns fler inlägg här i tråden som tar upp just det som du skriver att du raderat
" Att diskutera deras avkommor och avkommornas mördernelinjer" . Jag önskar och hoppas att alla inlägg blir kvar.
Och nog tycker jag att det finns ett allmänintresse att även diskutera avkommor och mördernelinjer, det syns väl på intesset i denna tråd.
STONA är minst lika viktiga i aveln.

Ursäkta men jag förstår inte varför vissa blir raderade, jag skrev ett inlägg om en Welsh cob hingst som jag vet två avkommor till och frågade om någon visste mer om hans avkommor....
Det finns fler inlägg här i tråden som tar upp just det som du skriver att du raderat
" Att diskutera deras avkommor och avkommornas mördernelinjer" . Jag önskar och hoppas att alla inlägg blir kvar.
Och nog tycker jag att det finns ett allmänintresse att även diskutera avkommor och mördernelinjer, det syns väl på intesset i denna tråd.
STONA är minst lika viktiga i aveln.
regelverket få du diskutera med Gunnar, förslagsvis på buke-hjälp

jag är bara städerska som hjälper till att hålla koll på att reglerna följs.

Vad som också vore intressant i denna tråd är att prata lite om vad icke godkända hingstar gett tävlingsmässigt. Tänker då tex på att Piquer gav en SM-vinnare i dressyr (ponny). Buskavel eller inte?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka