Ibland stör det mig att jag är så beroende av andra

lady_vip

Trådstartare
pga hundarna då...

Min mamma hade hittat en hund som hon så väldigt gärna ville ha, en omplacering, men plötsligt kom jag in på en skola (som reserv, så det hände över en eftermiddag) och då behövdes dem som dagmattar... IGEN, så hon fick släppa denna nya hunden eftersom 4 hundar kändes lite mycket.

Loka kan vara själv numera, men hon måste ligga i sin bur, så henne vill jag inte lämna nån längre stund.

Vi letar boende som tokar, men förlorade en budgivning senast idag, så alltså får jag pendla fram och tillbaka mellan pojkvännen ett par dagar i veckan, vi försöker vara mest här för djuren, men nån gång får ju jag också åka iväg. Då är mina föräldrar djurvakter...

Fortune har ju varit sjuk hela våren och nu börjar det märkas på Loka som igår dödade sin andra höna, hon har aldrig rört dem innan... Men det är inte så konstigt, jag far fram och tillbaka, försöker aktivera dem så fort jag har en stund över, mina föräldrar har noll konsekvens och låter hundarna äga huset (och ärligt talat, eftersom de passar dem så mycket så får de ha den hundhållning de vill), mina hundar börjar bli knäppa...

Senast idag kände jag för att smälla upp en stor hundgård hemma hos föräldrarna för att slippa trycka på dem att de ska vara hemma och passa dem... Men vovvarna hade väl dött av kyla eller ensamhet...

Jag vet att det bara är tillfälligt och att vovvarna mår bättre än de flesta andra hundar, men jag har såååå dåligt samvete gentemot hundarna OCH gentemot mina föräldrar... Funderade kort på nån typ av dagis, men strök det direkt, det hade aldrig funkat.

Shit, snacka om att skriva av sig...

Senast ändrad:
Sv: Ibland stör det mig att jag är så beroende av andra

Har vi inte alla någon gång en sån här period i vårat hundägande?

Visst att man får planera och alltid ligga steget före, men förutsedda saker kan och kommer alltid att kunna drabba oss alla, och då får man helt enkelt göra så bra man kan av situationen så länge.

Jättetrist att det inte blev någon omplaceringshund, men ta inte åt dig för mkt av det, var istället glad för att du har så snälla föräldrar!:love:

Läget känns nog värre än vad det är pga att det brukar vara så mkt bättre?

Jag hoppas att ni vinner en budgivning snart och att en dagmatte kommer på posten imorgon!:)

En hundgård med uppvärmd koja kanske är en ide, å att de får komma in på nätterna? Bara för de dagar du inte är hemma

Det är ju mest mellan 7 och ibland ända till 17, dvs 10 timmar som de klarar (självklart får de komma ut och så under den tiden), men det är så himla tråkigt att lämna dem. Helst hade jag haft med dem hela dagarna, men tror att föreläsarna skulle bli lite småsura;)

Men det är ingen dum idé alls, de får se mer och har ändå ett lite mer aktivt liv. Jag är bara så jäkla rädd att de ska bli stulna om de står ute :eek:

Det är ju mest mellan 7 och ibland ända till 17, dvs 10 timmar som de klarar (självklart får de komma ut och så under den tiden), men det är så himla tråkigt att lämna dem. Helst hade jag haft med dem hela dagarna, men tror att föreläsarna skulle bli lite småsura;)

Men det är ingen dum idé alls, de får se mer och har ändå ett lite mer aktivt liv. Jag är bara så jäkla rädd att de ska bli stulna om de står ute :eek:

Hänglås? Det beror nog lite på var man bor. Där jag hade min hundar ute brukade vi inte ens låsa dörren:angel: I gbg lämnar jag dem inte utan uppsikt en sekund.

Jag förstår dig... Men var bara glad att du har föräldrar som ställer upp :)

Min hund har sedan mitten av augusti bott hoss mor min och ska göra det 1 månad till. Känns inte särskilt bra, då det är jag som skaffade hunden och jag som borde ta hand om den, inte stjälpa över det på någon annan. Men jag är oerhört tacksam över att hon orkar ta hand om honom nu när det krisat med boende och jag står bostadslös en tid. Sen att hon gärna hade behållt han är en annan sak :p

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 853
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 191
Senast: Amha
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 902
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka