I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

W

Willebillebus

Ska på fredag till BM för inskrivning, är i v.15...:angel:

Jag har inte velat gå tidigare än v. 12 pga missfallsrisken och jag är en sån som alltid tror det värsta. Och sen har visst veckorna rullat på!

Jag har för mig att jag var lika "sen" vid förra graviditeten och fick då lite "skäll".

Så när skrev ni in er??
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Jag har flera vänner som har gått till BM tidigt och planerat massa osv och sen fått missfall, jag kände att jag vill inte göra det.

Men egentligen spelar det ju ingen roll man blir säkert inte mer/mindre ledsen för det.
Jag är lika orolig nu att något ska var fel osv, så jag kunde lika bra gjort det i v 8.....
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Vi skrev in oss i v.13. Hade gärna gjort det någon vecka tidigare men egentligen spelar det ju ingen roll.
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Skrev in mig i v 17.
Blev sent pga att jag tidigt i graviditeten var tveksam till om jag skulle behålla barnet.
Gjorde ett vul i v 11 och i samma veva bestämde vi oss för att behålla barnet.
Då var det mitt i sommaren och den BM vi ville ha hade semester så vi fick vänta några veckor till.
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Var på ett meningslöst samtal och sprit och droger precis när jag plussat och sedan kring v.12.
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Vecka 9 skrev vi in oss!
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Jag har flera vänner som har gått till BM tidigt och planerat massa osv och sen fått missfall, jag kände att jag vill inte göra det.

Men egentligen spelar det ju ingen roll man blir säkert inte mer/mindre ledsen för det.
Jag är lika orolig nu att något ska var fel osv, så jag kunde lika bra gjort det i v 8.....

Missfallsrisken är ju något förhöjd ända till vecka 12... att vänta så länge för att skriva in sig tycker jag låter onödigt... Man kanske behöver få en del fakta till sig innan dess? Eller få ställa frågor osv.
Men det är ju helt valfritt att gå till MVC överhuvudtaget... Och det mesta av frågorna kan man ju få information om via böcker och nätet.

Själv har jag inte "planerat en massa" bara för att vi skrevs in hos BM tidigt.

Det var dock kul att få gå till BM och få någon "extern" som kunde glädjas med oss och bekräfta vår lycka så att säga. Hon är toppen!
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Ska på fredag till BM för inskrivning, är i v.15...:angel:

Jag har inte velat gå tidigare än v. 12 pga missfallsrisken och jag är en sån som alltid tror det värsta. Och sen har visst veckorna rullat på!

Jag har för mig att jag var lika "sen" vid förra graviditeten och fick då lite "skäll".

Så när skrev ni in er??

Måste ha varit vecka 6 har jag för mej, jag visste inte hur långt gången graviditeten var så jag fick tid för UL för att tidsbestämma det.
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Jag var också på ett totalt meningslöst samtal om droger, rökning och alkohol mm mm..presis som du. Trodde det skulle vara nåt helt annat vi skulle till, typ ultraljud och provtagningar. Pojkvännen tog ledigt från jobbet, men ärligt talat kunde han lika gärna låtit bli. Vi höll aldrig på komma därifrån. BM bara malde å malde.

Vad är dessa samtal till för egentligen ??
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Skrev in oss förra veckan och då var det precis mellan v.8-9
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Jag kommer inte i håg vilken vecka det var. Jag har förträngt det eftersom det vara så pissetråkigt möte.
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

V.7 skrev vi in oss.

Vägde, tog blodprov och fick en massa papper ;)
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

Var på ett meningslöst samtal och sprit och droger precis när jag plussat och sedan kring v.12.

Ja, det är vad jag minns från mitt förra.....

Men förmodligen måste det väl finnas människor som inte förstår att fostret kan ta skada av droger, alkohol eller rökning :confused:
Även om jag tyckte det kändes lite löjligt så är det väl något dom måste gå igenom.
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

De ville inte låta mig bli inskriven innan vecka 10, så då fick det bli vecka 10.
 
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

*kl*

vecka 13, det tyckte de var sent men jag hade ju fått så många missfall att jag inte trodde på att jag skulle gå så länge ens.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: I vilken vecka var ni på inskrivningssamtal?

KL
Vecka 12 och det är visst standart i min stad.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 225
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 908
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp