Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låååång väntan....
Första damen skulle fölat 25mars å den andra ska föla framåt den 12april! Inga föl här än!!!! Skönt att se att man inte är ensam!
Låååång väntan....
Första damen skulle fölat 25mars å den andra ska föla framåt den 12april! Inga föl här än!!!! Skönt att se att man inte är ensam!
ja jag tycker det. Men jag vet inte om hon gör detkicket: det måste ju vara dags för er snart!
Hmm. det kanske är det som är det klibbiga på Nimahs ben också o inte fostervatten som jag misstänkte.Idag har det droppat och strilat mjölk, hon är kladdig om benen, och spenarna är fyllda ordentligt nu.
Jag har en kamera som klarar filma i helt mörker så därav så har jag släckt som vanligt hos hästarna. Man ser jättebra utan att det är tänt.
För tillfället så tittar jag på monitorn ca 1-2 gånger i timmen. När det verkligen verkar vara dags så kommer jag titta hela tiden, men mina är planerade till den 26/4 så det bör vara ett tag kvar än. Halvblodets stofamilj brukar dock föla 10-14 dagar innan och som det verkar på henne så kommer även hon föla lite tidigare. From imorgon kommer jag sätta på henne en svettdetektor som jag har låna.
Då halvblodet kastade sitt föl förra året på dygn 300 så har jag varit lite nojjig och satte därför upp kameran när det var 6 veckor kvar till fölning. Detta är lite tidigt men jag ville ha koll om något gick fel denna gången oxå..
Lycka till med fölningen!
Vi har haft kamera med ljudet på uppe några nätter så att vi vaknar till om det låter som det inte brukar.