I släpet vid besiktning????

tinafinis

Trådstartare
Jag ber moderator flytta tråden om den hamna fel (som jag tror)

Måste man ha mellanväggen i släpet vid besiktning eller det går utan?
Jag kör alltid utan och har höjt krokarna så jag kan sätta en lång bom.
Nu går det ju inte att fästa dom korta bommarna bara för det......

Kan jag låta spånen ligga kvar eller jag ska ta ut allt sådant?

Vad kollar dom igentligen?
Ljusen, golv, bromsar, handsken o de andra där fram.
Mer?

Ska besiktia imorgon...
Hej hopp

Sv: I släpet vid besiktning????

Har inget släp själv, men brukar de inte vela lyfta på mattan och se under den hur golvet ser ut? (Om nu mattan går att lyfta)

Jag var iväg på besiktning för 1½ timme sen. De öppnar inte ens släpet. Hur det ser ut där inne angår inte dem, de kontrollerar vägsäkerheten. Dvs, ljus, bromsar, handske, hjul, golv etc.

Lycka till!

Det behöver du inte.De tittar inte innuti släpet.

Z/Med familjemedlem på bilprovningen:smirk:

Nu behöver ni inte svara så mycket mera. För nu är det besiktigat o det gick igenom!!!
Men tror ni inte att nummerplåtsbeöysningen lade av precis när dom skulle kolla.... suck.
aja, huvudsaken är att den gick igenom.

Men jag tycker dom skulle kollat golvet även invändigt.... Faktiskt

jag har aldrig varit med om att de har gått in i släpet o kollat... golvet brukar de kolla underifrån

jo men jag tycker det vore en säkerhet om dom kollade invändigt med. golvet alltså...

Varför skulle de kunna kontrollera golvet bättre inifrån?

De står ju under i en smörjgrop med extra belysning och kan se hur bra som helst...

Och vägsalt underifrån...

Det finns väl ändå ingen som inte spolar väck pisset om det blir liggandes under mattan?

mitt släp blir de alltid lite blött vid sidorna på golvet.... av kondens.

Vägsalt tar inte särskilt hårt på trä.
Hur ofta tar DU bort mattan, spolar riktigt rent o låter torka fullständigt?
PL

När jag hade släp med matta hade jag turen att ha en häst som aldrig pissade i transporten och faktiskt nästan aldrig sket heller (trots 2 h turer), så det blev inte så ofta jag gjorde rent under mattan då förutom de 2 ggr jag oljade golvet per år.
Inser att detta inte är normalt...

Nu har jag gjuten gummimassa på aluminium sedan många år tillbaka för att slippa allt "klabb".

Och vägsalt underifrån...

Det finns väl ändå ingen som inte spolar väck pisset om det blir liggandes under mattan?

Tyvärr finns det det, och även de som spolar rent och lägger tillbaka mattan direkt, utan luftspalt under.... Inte mkt bättre det, all fukt förstör golvet.

När jag har varit på besiktning med släp så har de faktiskt inte kollat golvet underifrån heller! När de kollar under släpet så är det väl främst axeln och den bärande konstruktionen de tittar på, inte golvet. Jag fick be dem särskilt att kolla golvet (sticka lite i det underifrån) när jag var på besiktningen senast.

Liknande trådar

Utrustning Vi kommer ev bli med släp inom snar framtid, har bara hyrt innan. Vad är extra viktigt att kolla upp innan/fråga om? Min kompis päron...
Svar
1
· Visningar
1 082
Senast: Buzzter
·
Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Anemone
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 409
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar