Hyra ut maskin utan företag?

TinyWiny

Trådstartare
Funderar på att hyra ut en hästrelaterad maskin men funderar på hur man gör allt rätt från början.

Kan man starta hobbyföretag eller det kanske inte ens behövs?

Förtjänsten skulle inte bli stor utan det blir mest "fickpengar" om det ens finns någon marknad, det vet jag ju inte än.

Jag vill kunna skriva riktiga hyreskontrakt och kunna teckna särskild försäkring om något skulle hända med maskinen.

Sv: Hyra ut maskin utan företag?

Hobbyverksamhet?

Jag hade nog pratat lite med SKV hur de ser på saken. Däremot är ju försäkring klurigare, har man maskiner till uthyrning är det svindyrt att försäkra.

Sv: Hyra ut maskin utan företag?

Ja givetvis är det hobbyverksamhet jag menar, blandar till orden ibland:o

Jag får höra med dem vad de säger, för jag vill inte att det ska bli fel även om det är små summor det handlar om.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 174
Senast: cewe
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet... 2
Svar
20
· Visningar
3 434
Senast: Acto
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 016
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 594
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna