Hyra/köpa gödselcontainer

Varmblod90

Trådstartare
Jag undrar vart man kan hyra/köpa en gödselcontainer? Jag har letat och letat och det känns som att alla finns längst upp i sverige. Dem jag har hittat här runtomkring så är det bara isolerade eller förrådscontainer. Har ev hittat en och jag har kontaktat ägaren, väntar på svar.

Ni som har en container, vart har ni hyrt den? Och hur tömmer ni den och hur ofta? Hur stor är den och hur många hästar/ponny har ni?
Vart är kostnaden att hyra och tömma den?

Tacksam för svar:bow:

Sv: Hyra/köpa gödselcontainer

Min container är 10 kubik. Den töms två gånger om året och hyrs av ett företag i Enköpingstrakten. Hyran för containern är ca 350 kr i månaden och kostar ca 2000 att tömma. Jag bor en bra bit från Enköping, så det är därför tömningen för mig blir så dyr. Det är långt ifrån den billigaste lösningen egentligen, men det är praktiskt för mig att slippa jaga lantbrukare som kan tänka sig att ta emot min gödsel (eftersom det kostar mer än det smakar för dem).

Gödelcontainer kan man oftast hyra på Lastbilscentralen eller likande. Då säger man att det är till gödsel så man får en tät container. Tömingsintervallerna är väldgit olika på vad man har för strö, hur mycket man mockar ut och hur många hästar det är.

Jag hyr en container på 15 kubik för 500 kronor per månad, jag har sex hästar som står på halmbädd, tömning varannan månad under installningsperioden för 1400 kronor. Den hyrs från en maskinstation i Skåne.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 838
Hästmänniskan Jag och min syster har för ett tag sen börjat leta vår första egna ponny, men det har tyvärr inte gått så bra hittills. Det var från...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
15 936
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 711
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka