Hyra häst vs foderhäst ( försäkringskostnader )

L

LillaMaj

Hej!

är 22 årig student som inte haft tid för hästar på ett par år. Men nu finns både tid o pengar och är därför på jakt efter häst att hyra/ta på foder :D (köp aktuellt när studierna är helt avklarade )

Vill ha lite synpunkter. Att hyra häst ( för tävling ) kan vad jag har förstått kosta upp omkring 7000 / år, inkl all utrustning samt försäkring. Men om jag tar en häst på foder vem står då för försäkringskostnaderna?

Hade tidigare ett fullblod på foder och då stod ägaren för försäkringen.

Nåt annat jag bör tänka på? Ett par år sen jag var inne i branschen ;)

Tack tack!

ägaren till min foderhäst har hand om försäkring(dvs. försäkringen ingår i hyran)

tror att det oftast är så.. men det finns kanske fall då det inte är så?

Vem som ska stå för försäkringskostnaden för foderhäst varierar från fall till fall. Man kommer överens om det och skriver in i kontraktet. När jag var fodervärd betalade ägaren försäkringen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 13 årig tjej som älskat hästar hela livet. Jag har ridit på ridskola ett bra tag men även varit medryttare till än häst...
Svar
13
· Visningar
2 507
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns biljoner med trådar angående detta men varför inte en till? :) Jag vet att det kräver tid, kunskap och en bra...
2
Svar
24
· Visningar
4 833
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan Hej! Jag beklagar om tråden ligger fel eller om jag på annat sätt klantat mej nu med denna tråd, men är ny på buke så ha lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 873
Senast: jouhanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar