hyra för gård?

S

sanni

Hejsan glada hjälpsamma hästmänniskor!
En liten fråga, till er som hyr gård eller hyr ut gård!
Jag ska antagligen bege mig norrut då pojkvänn vill röra på sig och jag oxå gärna har lust att flytta innan men skaffar barn och allt sånt där:D
Vad ger ni för eran gård ni hyr, var bor ni, vad ingår? Eller ni som hyr ut vad tar ni?
Vi ska flytta upp mot jämtlands län, Åre Östersundhållet, vad ligger priser på där?
Har fått ett erbjudnade som jag ska ringa till, men jag vet inte riktigt vad jag kan lägga mig i pris om jag ska föreslå något..men ni kanske kan göra mig lite klokare:)
Tackar!!!
/Anna

Sv: hyra för gård?

Vi betalade 6000:-/månad för kallhyra och då var det stall och hus i det.

Huset var ganska stort men fruktansvärt omodernt och bara halvt renoverat....Sen drog det nåt fasligt från golvet så det kylde ju ner....

Sen tillkom ju alla andra utgifter som bl a pellets (svindyrt eftersom huset kyldes ner så grymt via golven), soptömmning, brunnstömmning, el m.m m.m.

Jag anser att vi betalade för mycket, det hade varit ett bra pris om allting funkade, tyvärr gjorde det inte det....pelletspannan gick sönder stup i kvarten....sen började det pissa vatten på toaletten p g a att husägaren ej skruvat fast toalettstolen i golvet....(Klantigt, enligt rörmokaren)

Så de till att skriva ordentligt kontrakt och gå igenom vem som ska stå för vad som nåt går sönder m.m.....

Lycka till!

M v h Domino_s

Det är ju lite beroende på hur stort ni vill hyra, vad huset värms med och en hel del massa andra faktorer som avgör priset.

Kom bara ihåg att oftast är det billigare att köpa än att hyra.

/M

Betalade i kallhyra 2.500:- mån för Det här, 5½ mil norr om Uppsala
Vatten ingick, kunde få hyra stallet på 3 boxar, inget vatten, och mark till för några hundringar om de vart aktuellt.

Betalade sen 5.500:- i kallhyra (eget vatten) för Den här gården :love:
Dock var ju det bara under en kortare tid då det sen skulle ut på försäljning men hade inte alls vart omöjligt att haft hästar där.
Ångrar än idag att vi inte köpte det :cry:

Nu hyr vi en villa med uthus, inget garage, liten tomt, för 3.740:- i kallhyra (eget vatten + hyresvärden står för slambrunn) box finns att hyra för 400:- inkl. halm.

Liknande trådar

S
Ekonomi & Juridik Jag jobbar som hästskötare och varit yrkesverksam i ca 3 år nu. Till hösten ska jag dock börja plugga och även flytta härifrån. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 253
Ekonomi & Juridik Tänk om det fanns fler hyresvärdar som hade hus och gårdar och inte bara lägenheter. Hittade en hyresvärd som hyr ut en gård = högst...
Svar
2
· Visningar
1 304
S
Ekonomi & Juridik Gammal användare under nytt namn, vill inte gå ut för hårt om någon skulle känna igen mig. :cool: Jag och sambon har ett tag gått och...
2
Svar
37
· Visningar
9 810
Senast: Novalisa
·
L
Övr. Hund Jag har en golden tik på 6 år, är 18 och bor hemma med mina föräldrar ute på landet. Men nu i höst så ska jag flytta till Grekla´nd till...
Svar
12
· Visningar
1 141
Senast: Z3:an
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt