Hyra bilbarnstolar?

T

Tarzzan

Vet att man kunde det förr.
Man hyr en stol till nyfödda och sen byter man varteftersom och den sista får man behålla.
Man betalaren avgift varje månad.
Någon som vet vad jag svamlar om??

Sv: Hyra bilbarnstolar?

Ja, räddningstjänsten gjorde det här tidigare. Men jag vet inte om de fortfarande gör det

Skulle även vilja veta lite ca. priser och om det är någon här på buke som hyr.
Och deras åsikter:)

Jag ville inte hyra, för ville veta exakt vad den varit med om. Därför vägrade jag köpa begagnat med. Mycket kan man fynda med men inte barns säkerhet anser jag. Sen att folk väljer köpa begagnat klagar jag inte på för fick min första såld ;) Nu har jag en som växer med barnen från spädbarn till4 årsålder. Så skänt och ekonomiskt!

Räknade ut att från barnets föds kostar min stol mig 2 kr per dag fram till dagen de fyller 4 år :D

(tror billigaste hyrstolen jag hittade var 79 kr mån = 40 öre mer per dag :) Där kan du jämnföra)

jag resonerar litegrann så också.Barnvagn kan jag köpa begagnad, men inte bilbarnstolar, iallafall inte babyskyddet.Eftersom det handlar om deras säkerhet i första hand och inte prislappen

Men varför startade du denna tråd då??

Jag hyr ifrån If.
Betalar 102:-/månad och sista stolen får man behålla.

Samma här....Är några kr mindre om man redan är kund hos IF. Sen hyr barnens hus, babyland, leklust, ntf osv osv ut bilbarnstolar, vagnar osv osv.

Att hyra tror jag inte är någon fara, vad gäller säkerheten, eftersom man får lämna tillbaka stolen vid minsta lilla krock utan att behöva betala. Varför skulle någon lämna tillbaka stolen och förtiga att den varit med om något?

Att köpa begagnat är nog en större risk.

Vi hyr babyskydd från sjukhuset. Eller...det kanske inte är sjukhuset som hyr ut, men företaget finns i sjukhusets lokaler och man får info från BB. Tror det kostade runt 300 kr första gången. Andra gången kostade det bara drygt 100 kr, eftersom vi hade sparat klädseln från första gången. (De vill inte ha tillbaka klädseln.)

Jag startade tråden för att min sambo undrade om man kunde hyra barnskydd/barn bilstolar.
Tänkte luska lite för att se om det är värt att hyra eller att köpa ny.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 990
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Bufera
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
922
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 701
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar