Läkaren ringde upp mig idag. Ultraljudet var som sagt inte för sköldkörteln egentligen (knöl på halsen och trött så man ville utesluta cancer) utan det var ett bifynd. Så han sa att det kan ha varit en pågående eller tidigare inflammation i sköldkörteln (fast jag fortfarande är trött) och att man inte gör något mer eftersom TSH var normalt. Ifrågasatte det och fick till svar att man inte tar T3 eller T4 om TSH är normalt. Nämnde inte ens att utseendet på körteln även skulle kunna Hashimotos så då blev jag surFrågade vad man tar för tester när Hashimotos kan misstänkas och då spelade han dum tills jag sa att jag ju redan läst remissvaret. Då till slut gick han med på blodprov för T3, T4 och antikroppar. Blir galen på att man tydligen själv ska behöva researcha för att inte riskera att hamna mellan stolarna
Är det någon som vet vad mer man gör, eller är allt frid och fröjd om dessa prover är normala (trots att sköldkörteln på ultraljud inte ser normal ut)?
Vad bra att du stod på dig! Vänta på provsvaren och sen kan du fundera vidare efter att du fått dom.
Har du andra symptom också, som torr hud, svårt att gå ner i vikt, deppig, fryser hela tiden, trasiga naglar, etc?