Hyperaktiv!

doglover

Trådstartare
Från att ha varit en jätteliten bebis till en hyperaktiv unge på bara 1 månad eller något.

Han är 9 ½ månad och det var efter han blivit 8 månader som han blev så aktiv.

Han ska på allting hela dagen lång. Han sitter stilla vid sin leksakslåda i kanske 2 minuter och sedan är han igång igen.

Kryper överallt, ska pilla på allting, dra ner allting, ha sönder allting, stoppa i munnen, ställa sig upp, öva sig på att stå själv, gå längs möblerna, krypa hit och dit...........

Så gör han i princip varje vaken stund här hemma.

Det dröjer inte länge innan han kan gå i den här farten.

Det är så lugnt och skönt när han somnat för natten.

Det som är väldigt positivt är att han är inte lika krävande längre. Innan börja han gallskrika när man la honom på golvet.
Han var väldigt krävande redan från början.

Man kan ju då lugnt påstå att han får alla vitaminer + lite till(trots att de tydligen ska "försvinna" när man fryser ner frukt och sedan tinar upp det igen- enligt en jag känner, yeah right)

Är era barn lika aktiva?

Sv: Hyperaktiv!

hejsan våran son är oxå väldigt aktiv.. börja tidigt med saker han är nu 16 månader och kan massor. Han håller alltid på med något och uppfattar saker väldigt snabbt. pillar på allt. och väldigt framåt liten kille. :D

Rasmus har bara tid att sova 15 minuter, max 1 timme på dagen för att hinna göra allt som han ska göra ;)

Just nu har han hittat vår kattlådegömma! Man lägger ner honom vid leksakerna och 1 minut senare har han tagit sig dit och vill så gärna köra ner händerna i kattsanden och smaka :crazy: dessutom är trappen där upp till övervåningen!

Somna har han inte heller tid med, jag får hålla honom helt stilla för han ska sluta krypa och sova istället ;)

Kul att han är mer självständig men jobbigt att han inte ligger där man lämnar honom!

Hehe, du beskrev just mina dagar här!

Från morgon till kväll (gudskelov med sovpaus på dagen) ska det kollas på allt som man inte ska röra, krypas in överallt där man inte får plats, lekas, stökas, han går ju nu med så det blir en och annan vurpa när han försöker klättra upp eller snubblar på något, han river ner saker som går sönder och hela tiden pratar han med ganska hög röst! Ibland blir det tomt på dataskärmen, då har herrn dragit ur huvudsladden till hela nätverket och internet.....

Han hjälper mig att städa med, dammsugaren är igång jämt känns dets om, han älskar när den låter och eftersom den jämt står ikopplad kan han starta när som helst, han rev ut hela skåpet med plastsaker häromdagen, och i måndags lyckades han dra ut en låda som jag trodde han inte skulle kunna dra ut, och naturligtvis slog han sig på den. Rakt över ögat, så nu har han en snygg blåtira....

Nyss hade han lyckats få ner ett ljus som han satt och åt på, som tur är så är det partylites ljus, dem har jag själv tuggat på för att vara säker på att de varken smakar peckon eller gör en dålig i magen. Det rann vax längs hela bröstet :crazy:

....... tio minuter senare, han drog ur sladden igen...... Tur att man sparar allt man skriver....

Man har alltid något att göra med så små barn.... Ett under att man hinner duscha.

Haha, jo man var ju så van att de stannade där som man la dem eller hur?
Well, de dagarna är över..

Heheh, dem ska på sådant som är farligt. Och det spelar ingen roll ifall om dem klämmer fingrarna av sig eller får megabulor, dem ska dit igen.

Enveten unge!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 996
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka