Hvilkan hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kittemus
  • Startdatum Startdatum
K

kittemus

Jag har et DV sto som är efter Vemmetofte Rainman/Sylvester som jag söker en dressyr stammat hingst til.

Hennes nackdelar är hendes överlinie och hendes benstälning främ (infodet) och at hon är lågställt.

Da hon tyvärr inte tog sig i 2008 (vi har inte prövat i år) måste det väre en hingst med låg språng avgift och gärne levande föl avgift samt at hingstan står på semin stationen.

Ni kan se bilder på henne här:

Jag har tittat på dissa hingstar:

Hermes
Zuidenwind
Bocelli
BH lodestar
Breitling
Ravell
Rolex

Vad tyckar ni om dessa hingstar til henne? Kan ni rekommendere andre här i Skåne?

Mvh Kit

Sv: Hvilkan hingst?

Hur ser du at hon är dressyr stammat? Vemmetofte Rainman är ut av: Rambo/Racot/May Sherif/Wersal som alla är dressyr hingstar.

Sylvester är A häst i dressyr. Avanti har kanske hopstam? Men Avanti är ju själv B häst i dressyr. Sylvesters mamma har mycke fullblod, men Solist långt ute i stamman.

Så kan inte se vårfor hon skulle väre hopstammat? eller vårfor jag skulle bruke en hophingst når där är så månge dressyr resultater i familien

Mvh Kit

Liknande trådar

K
Avel Hej alle Jag är en dansk flicka som flyttade til Sverige i 06:) (så ber om ursäkt for mit dårlige svenska) Jag sitter just nu och...
Svar
10
· Visningar
1 349
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka