Huvudlagsrem med dekoration finns de?

hag391

Trådstartare
Min favorit av de huvudlag/träns jag äger är huvudlagsrem från Treadstone men skulle va kul med något med lite dekoration eller bling på.

Rider nästan bara utan nosgrimma och med hästens pannlugg så måste de gå fort för pannband ska synas :D

Sv: Huvudlagsrem med dekoration finns de?

Beror på var du bor, har en kompis som är sadelmakare som fixar sånt :)

Har du kollat på Djurdesign, dom har mycket bling grejor framför allt till islandshästar:)

Beror ju på vad för slags bling du vill ha, men ganska mycket kan du ju göra själv med grejer från hobbyaffären. Strasstenar och liknande kan man ju sätta dit själv. Jag har varit på väg många gånger men det har aldrig blivit av. Kan inte bestämma mig för färg :p

Jag är en tråkmåns egentligen men skulle vilja ha något mer utsmyckat än de här trots att de är min favorit
529958_2872596750520_1772487852_n.jpg

De här är mitt blinghuvudlag *s*
284052_2460985420494_1180047109_n.jpg

Och de andra är i stil med de här så superblingit :D
528971_2697001080738_67344694_n.jpg

En huvudlagsrem med utsmyckade spännen eller några kristaller eller något på sidan skulle va snyggt och lagom. Eller kanske utsmyckade chicagoskruvar istället för spännen för att fästa bettet. Man kanske skulle få någon att sy upp de någon gång för verkar inte finnas att köpa. Borde inte bli så grymt dyrt

De finns ju massa dekorerat på pannband och nosgrimma men de blir för mkt bling för mig :angel:.

Blingade en nosgrimma förut med stenar på band som man köper i syaffären som limmades fast men de fick limmas men jämna mellanrum. Hästsvett och superlim verkar inte va en bra kombo

Typiskt att de var inåtvända spännen annars hade jag klickat hem ett.

Gillar inte alls de efter haft ett träns på sånna hakar. Snyggt men tom hästen som aldrig fått skav fick märken av hakarna på sidstyckena

Kan ju tipsa om fakurs tyglar också. Supersköna och med tre stenar precis vid spännet. Tycker det är lite lagom blingat och en fin detalj till ett enkelt träns.

Det går ju lätt att sätta dit enkla nitar som dekoration!

Om man inte har en liten makapär själv kan man lämna till en sadelmakare, kostar inte mycket alls!

Jag gjorde det på ett träns jag designade själv - satte 3 nitar längst ner på sidostycket och 3 högre upp vid ögat ungefär

Jag skrev detta tidigare och länkade till en bild på mitt träns, men det fick tydligen inte ligga kvar... (för att det är stämplat med min blogs adress?)

Menar du typ såhär?:

wpid-dsc_0335.jpg

Jag har sytt det själv med hjälp av två pannband, två hakar, ett nackspänne och en läderrem. Det är enkelt att göra själv om man har sen-tråd, syl, en sadelmakarnål eller två och gärna lite karlssons klister.

Det svåra nuförtiden är att få tag i lagom dyra(för man skall ju köpa två) RAKA pannband, allt är ju svängt nuförtiden :D Fast det kanske hade varit snyggt med svängt sidostycke oxå :idea:

Annars finns det bling-nitar att köpa på nätet -då kan man sätta bling på sidostyckena på ett träns man redan har. Jag har satt t.ex. på en halsring:
wpid-dsc_4200.jpg

och på ett pannband
wpid-dsc_1201.jpg

(Till detta behövs en håltång och en vanlig kläm-tång)

Hoppas du fick lite idéer och inspiration!

En för vissa helt galen idé ;) men jag har hittat träns till min isis inom western som är riktigt snygga med pynt lite här och var på tränset och som man (om man vill) kan ta bort käkremmen på. De har ju inte som regel nosrem heller :)

Tack för bilder! De ser ut som att vara lagom med bling. Hur blir de på baksidan mot hästen med nitarna?
De dekorerade nitarna jag sett har haft en sån här baksida http://www.tradera.com/nitar-10-mm-guld-50-st-auktion_181904_177539637

Det med pannbandet var en kanonide för finns en hel del olika dekorationer. Antar de är i i full du använt? Sätter du spännen i varje ände av pannbanden och en rem ovanpå för att hålla ihop/anpassa?

Har haft en hel hög westernträns genom åren men nu har det ett bra tag som de varit mode med breda och mkt dekorationer eller helt enkla och ganska breda. Föredrar man i svart oxå så minskar utbudet men öppen för andra om de är smala och fina

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 527
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar