I

Ingrid och Lukas

Hej,

Vi ska köpa ett nytt körhuvudlag, hur ser era ut och har ni tips på bra inköpsställen?

Vill gärna ha droppe på huvudlaget och lite kraftigare utförande. Ska sitta på ett kallblod, modell kraftigare.

~Ingrid

Sv: Huvudlag

Köpte mitt från Equilex, följde med selen jag köpte därifrån men de finns att köpa "lösa" också. Droppe och silverkedja på pannbandet. Jättefint på min nordis!

Hej,

Något sådant var jag ute efter.

~Ingrid

Tack för tipsen, det är ju alltid kul att se hur det sitter på andras hästar.

~Ingrid

Jag har ju visat mitt några ggr nu men jag kan visa det igen. Det är köpt på Hööks och är i strl ex-full. Jag har dock bytt ut sido styckena för han gillade inte skygglapparna:
PB020048.jpg
[/IMG]

Hej,

Väldigt fint, jag hade inte sett det förut. Kollade på Hööks och de hade bara ett huvudlag och det såg inte ut så där.

~Ingrid

Tyvärr finns de huvudlagen inte kvar. De har ju mkinskat ner på körsakerna, inga lokselar o dyl kvar heller. Synd att jag missade då de hade utförsäljning på dem, hade gärna haft ett..

Ja det är synd att dom inte har kvar det. Men jag tror jag hittat ett på Drive Out som jag ska köpa :love:

~Ingrid

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
649
Senast: Hajfisk
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025