Husseslarv angående MH. *arg*

Mia_R

Trådstartare
Jag är så förbannad just nu att jag håller på att gå i taket! :devil:

Jag vet inte hur många ggr jag tjatat på husse att han får F*N se till att anmäla jycken på MH så vi kan göra korningen sen, nu håller tiden på att rinna ut för oss om den inte redan gjort det! :eek: Jag är så förbannat trött på att behöva göra varenda förbannade grej för att det ska bli gjort, jag är less på att behöva bli förbannad varenda jävla gång för att han öht ska ta sitt :devil: ansvar när det gäller hans hundar! Om jag inte vägrade emellanåt så skulle han vara så nöjd med att ha hundar men han gör banne mig aldrig ett skit! Fälls det så är det jag som får borsta ur dem för han gör det aldrig, ska det köpas foder är det oftast jag som måste göra det, om han inte anmäler till utställningarna så blir det inga för jag vägrar att öht befatta mig med det så vi har missat några pga att han är för slarvig med att hålla reda på sista anmälningsdag. :grin:

Nu kommer vi troligen att missa att gå korningen pga åldern eftersom man sedan ett par år tillbaka inte kan gå korningen utan att ha gjort ett MH och trots att jag sagt till i omgångar i ett par år så blir det F*N aldrig gjort! :mad: Jag är så trött på att vara den som ska hålla reda på varenda skitsak som ska göras och fixa med varenda skitsak för att det ska bli gjort! Jag vägrar berätta för uppfödaren om det här utan det får han fixa. Han är vuxen, han får nån gång se till att få saker ur händerna istället för att inte göra ett jävla dugg utom att sitta med sin jävla dator jämt!!!

Kan man begära dispens och få gå korningen med kortare mellanrum än 6 veckor efter MH? :confused:

Sv: Husseslarv angående MH. *arg*

Du får väl sluta "hålla reda på allt och fixa allt". Varför skulle han anstränga sig när du gör det åt honom? Det kanske inte ÄR så viktigt för honom? Och om det är hans hundar, varför gör du då allt? :)

För att jag står inte ut med allt hundhår som ligger i tjocka drivor och jag står inte ut med att hundarna inte har mat. Jag anser att han får hålla bättre koll på sina hundar men jag anser inte att de ska misskötas pga att han är slarvig och glömsk. Han hjälper mig med mina djur när jag behöver hjälp och ber om den, men hans hundar försöker jag att inte ta allt ansvar för utan att han faktiskt få ta det själv. Naturligtvis hjälper jag till om han behöver hjälp med veterinärtider mm, men jag vägrar att anmäla till utställningar mm utan då blir det inga, hundarna lider inte av en inställd utställning.

Min fråga gäller dock om man kan få dispens? Glömde du svara på det eller hade du inget svar?
Vet att jag låter sur nu men jag är på riktigt dåligt humör. :o :crazy:

Min fråga gäller dock om man kan få dispens? Glömde du svara på det eller hade du inget svar?
Vet att jag låter sur nu men jag är på riktigt dåligt humör. :o :crazy:

Ta inte ut ditt dåliga humör på mig. Jag har inte en jäkla aning om reglerna kring MH men hoppades att jag kunde hjälpa till med den andra delen av frågan.

Nu var du nära att göra mig sur också. Men jag vill inte sabba min i övrigt ganska trevliga fredag på det.

Ring lämpligen till SKK, SBK eller anordnande hundklubb och fråga så får du korrekt svar.

Eller ännu bättre, skit i hela grejen och låt HONOM fixa det (eller inte)....

Senast ändrad:

men herregud. vill han inte mh:a eller ställa ut sina hundar så låt honom slippa. ger han inte hundarna mat eller missköter dem på annat vis så får du väl anmäla honom till kommunens djurskyddsombud. problem solved och du slipper bli så arg.

Hmm.. nu kommer jag säkert riva upp i ditt redan irriterade sinne.

MEN, eftersom när jag läser din tråd så vill jag ändå få de till att de även verkar ligga lite i ditt intresse att få hunden MH-testad å därmed korad, om så är fallet, varför tar/har du inte tagit tag i det själv, om de nu är så att tiden rinner/runnit ifrån er?

Fast, när jag läser ditt inlägg oxå, så förstår jag dej, att du är trött på att ta allt, ansvar, se till så att allt fungerar, borstar hundar, dammsuger hundhår, när de i själva verket är killens hund/ar.

http://www.sbk.nu/templates/Page____667.aspx

Här kan du läsa allt om korningen.

Ang sambon. Ibland måste man strunta i deras för att få dom att vakna. Varför ska du ta ansvar för att hans hundar koras ställs ut osv. Men eftersom du pratar uppfödare med så misstänker jag att de är foderhundar o då har man ju vissa förpliktelser. Men är det hans hundar som han står för så är det hans sak.

Visst städa får du väl göra samt för guds skull se till att det finns mat hemma o att de får det. Gör bara det som behövs för att dom ska må bra. De mår inte dåligt av att INTE ställas ut eller koras.

Har haft samma probelm med ett ex. Han hade Travhästar. När vi skulle till stallet var han tvungen att gå på toa. Han satt väldigt länge på toa kan jag säga. När han kom ut till stallet så var hästen färdigselad o klar. När det var färdigtränat (då hade jag naturligtvis mockat o allt som hör till) så var han tvungen att gå på toa igen. Vilket ledde till att jag fick göra restan med HANS häst. Den sprang in rätt mycket pengar under min "vård". Vilka jag inte såg röken av. Efter ett tag så tröttnade jag. Då hände ingenting. Det tog slut efter något år vilket är några år sen. O det händer fortfarande ingenting.
Nej sätt ner foten i backen. antingen vaknar han eller så skiter han i det.
Ta först ett sista snack med honom o tala om ordentligt att NU är det slut på att du ska serva honom o se till att saker blir gjorda. Även fast du säkert sagt det 1000 gånger så tänk på att karlar är tröga av naturen:bump:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 210
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 280
Senast: Milosari
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
652
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 894
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka