En uppdatering, det har hänt en del senaste dygnet. Vi var på visning igår och både jag och maken kom hem med en halvbra magkänsla. Det levde kanske inte helt upp till bilderna. Samtidigt hade vi pressen på oss att skriva kontrakt idag om de ska ställa in de öppna visningarna i helgen. Vi sa att vi måste sova på saken, och hjärnan har gått på högvarv sedan dess. Jag tror att vi båda verkligen vill få en affär i hamn nu så vi tryckte undan magkänslan och budade 100 tkr under vårt tidigare bud med hänvisning till att det inte levde upp till sina bilder men vi var fortfarande intresserade. Då ringde mäklaren och berättade att de fått in ett annat bud som låg 50 tkr över vårt. Jag känner mig lite irriterad över att vi redan i måndags morse la ett generöst förhandsbud och bad om privat visning, och de har inte kunnat visa fören nu och det öppnade upp för fler spekulanter. Vårt bud var dessutom ett dolt bud och det känns lite väl lägligt att någon annan budat precis 50 tkr över av en slump (?). Tanken med generösa förhandsbud är väl just att man ska få till en snabb affär och slippa budgivning, och nu undrar mäklaren om vi vill buda över. Vi skulle kunna göra det, men jag tror vi måste ta ett steg tillbaka och lita på magkänslan vi hade igår. Hade vi velat vara i budgivning så hade vi väntat till efter helgen, och dessutom kanske huset inte var huset med stort H. Vi har sagt att vårt bud kvarstår dagen ut om de andra av någon anledning skulle dra sig ur, men ärligt talat börjar jag känna mer och mer att vi har väntat för länge för att nöja oss med good enough.