När går det över?
Det är 7 år sen vi köpte och nu är vi bekväma i rollen som hus- och gårdsägare med allt vad det innebär Vi har ju till och med köpt några ha mark till utan att bli alltför nervös
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När går det över?
Det är 7 år sen vi köpte och nu är vi bekväma i rollen som hus- och gårdsägare med allt vad det innebär Vi har ju till och med köpt några ha mark till utan att bli alltför nervös
Himmel och pannkaka. Vi ska skriva på papper för huset imorgon. HUR GICK DET HÄR TILL?!
Grattis! Så kul och så spännande. När är det inflyttning?
Vi fick vänta lite drygt nio månader mellan kontraktsskrivning och inflytt - gissa om vi var nervösa innan allt var färdigt med lägenhetsförsäljning och slutgiltigt kontrakt, särskilt som jag inte hade fast tjänst. Det var, utan att överdriva, en av de mest jobbiga perioderna i mitt liv. Till råga på allt så började bostadspriserna att sjunka drastiskt pga amorteringskravet (givetvis efter att vi hade köpt).
Himmel och pannkaka. Vi ska skriva på papper för huset imorgon. HUR GICK DET HÄR TILL?!
Å så var kontraktet skrivet! Nu ska vi bara sälja vår lägenhet och se till att hålla oss väl med bänken så att vi kan finansiera det hela.
Jaha minsann! Papper skrivs efter påsk så om inget oförutsett händer är jag husägare! Nu nojar jag om att banken plötsligt vägra mig pengar
Jaha minsann! Papper skrivs efter påsk så om inget oförutsett händer är jag husägare! Nu nojar jag om att banken plötsligt vägra mig pengar
Åh vad roligt, grattis!
@Lindsen Hur gick det med tillträdet?
Vi har lagt bud på gården där nere nu och köparen har väl i det stora accepterat det. Vi lyckas få det 50 000 under utgångsbudet, marknaden verkar lika trög där och här hemma.
Vi har haft visning på vår kåk hemma och fått bud, lite lägre än vad vi egentligen hade velat ha, men vi gör ändå 800 000 i vinst så vi får väl vara nöjda när läget är som det är. Nästa steg blir besiktning av både vårt hus och gården där nere, och är det inga konstigheter så blir det flytt i Aug/Sept
Hur gick det?Det handlar inte om husköp per se, men det är en följd av husköpet och jag vet inte var annars än här jag kan skrika ut min ångest över det faktum att imorgon är det visning på vår lägenhet. Är så jefla nervös!!!