Huskatter med långa namn?

C

Calenfiriel

Jag efterlyser "bonnakatter" med sånadär långa fina namn man brukar ge raskatter! Varför ska rasen bestämma "graden" av namn liksom? :banana:
Nån som har en "vanlig" katt med många eller långa vackra namn?

Min stallkattsättling heter numera Elsa Principessa Sammetstass :love:

Sv: Huskatter med långa namn?

Våran katt heter Solhemsgatans Jing. Kallas Pyret eller Svarteman.
Hans bror heter Solhemsgatans Jang. Kallas Rasmus eller Lillebror.

De fick namnen för att de var två i den kullen och Pyret är helsvart och Lillebror är vit med svarta tecken... Hade varit roligast om han hade varit helvit istället men sån tur har man ju inte.

//Lillan

Mina godingar heter Eros Diablo (cremefärgad med vit mage) och Opus X (långhårig brunspräcklig med vit mage).

Okej inga JÄTTE namn, men lite roligare än "tusse" och "mysan" :banana:

min katts son heter/hette Sirius Black...ett fint namn tycker jag...

Min huskatt hette väl iofs inte så jättelångt, men MissFideli (gissa var mitt användarnamn kommer ifrån?) var iaf hennes riktiga namn. Iofs var hon registrerad som Fideli, men ändå.

Gissar att dom som har huskatter inte är riktigt lika intresserade av att ha långa namn. Dessutom är ju raskatterna alltid belagda med ett stamnamn, det är obligatoriskt (ett måste efter max 2 kullar) utan det får inte katten registreras. Min ena heter S*Iliadens Yoga, S*Iliadens är stamnamnet som hennes uppfödare har. Så kattens egentliga namn är ju bara Yoga. S*Iliadens heter ju alla katter från den uppfödaren.

Den av årets kattungar som jag vill behålla heter Sir Lancelot... överväger att utöka det till Launcelot du Lac. :D Hans kullsyskon heter Sir Perceval och Epona, och den andra kullen ska ha namn ur grekisk mytologi. :love: Inte nödvändigtvist så långa men grekiska namn är de vackraste.

*lånar knapp*

Lite OT: Min blandrashund hette Lisa Katinka Johansson
:rofl: Hon fick ta min mans efternamn eftersom jag bara använde hela namnet när jag skulle banna henne för nåt.:rofl:

"Lisa Katinka Johansson! Vilken sida går man fot på när matte säger det?"

De andra i klubben skrattade men min hundtränare tyckte det var jättebra för det fick hunden att lyssna på mig...

//Lillan-som egentligen skulel ha lagt det här inlägget på HUND kanske?

Edit: Rättade till ett stavfel

"Alice Spralice" har jag. Efternamnet varierar, "von Dårfink" är rätt vanligt dock.

De flesta raskatter har ju långa namn pga att de har ett stamnamn före sitt "tilltalsnamn". Stamnamnet talar ju bara om vart katten kommer ifrån, det är ju inte kattens "riktiga" namn. Dessutom så döps ju de flesta raskatter om av sina mattar och hussar till korta, enkla namn. Så det långa namnet är ju bara kattens "officiella" namn.
Min hankatt tex heter ju S*Daylight Blue's Victor, men här hemma så heter han ju Chivas.
Min honkatt kommer från en uppfödare utan stamnamn, och hon heter kort och gott Samira, kallas för Sammi.

Min katter heter Oasis från Sörgården och Bruce Springsteen!:)

Har haft en Miss Dixie å en Adlof Janson..
De andra har haft rätt korta namn..
Har en liten 5 veckors övergiven kattbebis hemma som jag försöker komma på något fint namn till..

Ingen av mina egna bönder har långa namn men en kattunge som ena honan råkade få döpte jag till Miss Decibel. Detta efter en protestnatt hon hade då jag bestämt mig för att hon inte var livskraftig.. Hon var inte pigg första dygnet, rörde sig dåligt, pep inte och tuttade dåligt på mamman så jag hade bestämt mig för att hon skulle få vandra vidare nästa dag. Det ville dock inte ungen, hon skrek som en stucken gris hela natten och ja... nu är hon 5 år gammal:D

Angus "Das Fuss" Musseson MacVreten:love:

Musseson, för Musse heter mamman och MacVreten för att han är född i Vreten.

En jag hade innan döpte en kompis till mig till Miss Sassafrass T. Katz. Men hon kallades mest Sassy.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: cili
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 528
Senast: Millz
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 004
Övr. Katt Vet inte vad jag vill med tråden mer än att få ur mig allt... Alltså usch jag är så himla ledsen, det gör ont i hjärtat. En dag kom...
Svar
11
· Visningar
2 379
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Rider ni med snokrem?