Huset Fullt av Hundar.

Sv: Huset Fullt av Hundar.

*kl

När de är ensamma hemma är det ju någon som dirigerar hundarna. Syntes när de lagt godis på sängen åt boxern o någon gång sa till bearded collien o lägga sig i soffan.

halvt kl

så tänkte jag också nu när jag tittar på kvällens program, varför får inte taxen springa? visst den kanske inte kan dra hela människan i en uppförs backen, men springa och dra kan den väll?

Överlag tycker jag programet är bra, ganska harmlöst.
mMen, jag förstår inte vitsen med att lämna hundarna själv, tycker inte man kan döma en hund och inte välja den bara för att den är livlig just på det "testet". Det är väll en tränings sak att lämna dom ensamma.

En bra sak tycker jag att dom visar olika aktiviteter, bära,dra, treibball tex. inte bara lydnad och agility till exempel. Men då är det det där med dom små hundarna (taxen tex) dom får sitta i en pulka eller ryggsäck och jaga minitallrikar (?) i stället för en vanlig frisby. Men tycker det är ett roligt program där man får se lite olika hundar:laugh:

Kl*

Jag tycker ändå att kvällens program var bra, och både jag och sambon hoppades att de skulle välja Spike. Vilken mysig hund! Och mamman i familjen tyckte jag om, hon verkade väldigt vettig när det gällde val av hund. Jag förstår inte riktigt att det finns de som fortsätter att kritisera programmet, jag tycker att det är harmlöst.

Men uppfattningen att taxar inte kan gå längre sträckor känns ju lite märklig. Vår tax promenerade ca en mil om dagen och hade massa ork. Att de tyvärr hamnar hos äldre människor som övergöder och inte motionerar dem är ju bara olyckligt. Så det ställer jag mig också frågande till. Skärpning, Svt!

Såg bara det första, känns inte som jag missade något. Ännu ett dokusåpaprogram, enda skillnaden är att det handlade om hundar :grin:...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka