Jag är uppvuxen i villakvarter i fina förorten och det är någonting jag helst undviker numer. Just nu bor jag sist på grusvägen utan synliga grannar på mina 9 hektar mark. Trivs skitbra! Men jag trivdes skitbra när jag bodde i centrala Göteborg också. Allting har sin tid och det som funkar vid en tid i livet är inte så kul när man kommit in i ett annat stadie i livet.
Jag bor ju själv så jag kan ju välja hur jag vill, men träffar jag någon som jag vill dela livet med så är jag inte alls främmande för att flytta in i stan igen. Men jag är lite lik @tornblomma där, antingen bor man mitt i centrala storstaden med gångavstånd till krogar etc, eller så bor man på landet med friheten och odlingarna runt knuten.
Sen undrar jag vad för jobb alla ni tycker att ni har i hus? Jag fattar inte det. Okej för att jag klipper gräset, men jag hade ju faktiskt kunnat installera en robot till det. Rensar rabatter gör jag väldigt sällan. Men jag spenderar heller ingen tid med att gå till parken och hitta någonstans att sätta mig för att sola. Jag går ut i hängmattan vid poolen där jag kan ligga naken om jag vill. Blir jag kissnödig kan jag helt sonika knata in i huset 5 meter bort, och inte behöva packa ihop mina grejen för att ta mig någonstans. Jag behöver aldrig leta parkering, jag behöver aldrig tänka på soptider på gatan där jag är parkerad, jag behöver inte tänka på inbrottsrisken i bilen heller där jag parkerar.
Skotta snö har jag gjort två gånger i år, varav en med fyrhjulingen och det är ju bara roligt.
Det går åt väldigt många timmar om året på byggnads-, mark- och stängselunderhåll. Men då har jag en gård med ganska många byggnader varav en stor ladugård och 11 hektar mark.
Dessa timmar skulle jag inte få göra på en lägenhet i stan…