Sv: hur ...

min franska vädurs tös fick 11 ungar i sin första kull :eek: :crazy:

det sägs ju att första kullen ska vara måttlig sen andra kullen ska det normalt komma ut ännu fler ungar så vi får se om jag någonsin vågar ta ungar på henne igen :p

min dvärgvädurshona fick 3 st, tyvärr kan hon inte få några fler kullar p.g.a. hon fick ont i ryggen av dräktigheten

hennes dotter fick i sin första kull 3 st och nu är hon omparad och i slutat av maj kommer det förhoppningsvis några tottisar :love:

Senast ändrad:

Jag har en löwenkanin dåh. :)

Hon har fått 12 kaninungar på tre kullar...
Kull 1: 3 ungar
Kull 2: 4 ungar
Kull 3: 5 ungar

Vågar inte para henne fler gånger. Nästa gång blir det la 6 bäbisar, det verkar ju som om hon följer ett mönster . :angel: :crazy:

Löwen/rex
Kull 1: 6 ungar
Kull 2: 5 ungar

Dvärgvädurskorsning
5 ungar

japp men eftersom det var hennes första kull så överlevde "bara" 8 st eftersom hon inte hade fler spenar. naturen fick ha sin gång

Liknande trådar

Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: Lyan
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: Bison
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 182
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
10 901
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka