Okej. Med reservation för att jag inte lusläst varenda inlägg så kommer mina tankar här.
Läste just hela tråden men vissa delar blev nog lite skumläsning.
Jag är nog ungefär lika frågande som
@Hippocampus m.fl.
Jag slänger ur mig lite tankar. Ni får gärna rätta mig om jag tolkat det ni skrivit fel.
Efter att ha läst inläggen så förstår jag det som att det inte är något ni som visualiserar frammanar riktigt?
Sker det mer automatiskt om ni tänker på nästa år eller så?
Jag kan få fram en visuell bild av ett år om jag tvingar fram den. Då ser det ut som rutor i en almanacka men saker läggs inte in automatiskt. Så jag kan nog inte visualisera året?
Däremot om jag tänker på en speciell sak får jag upp en bild i huvudet av den. Typ rådjur tex.
Om jag tänker på att jag vill visa min unghäst, så får jag upp en bild av hur hon är tränsad på en visning.
Om jag tänker på en månad så får jag upp en bild av hur det ser ut då. Januari är vit med snö på taken, November är grå, mörk och kal. Maj är grönskande.
Klart jag har drömmar eller planer för nästa år, men de finns ju i mitt huvud ändå och placeras inte in någonstans tidsmässigt på det sätt ni verkar göra.
Att jag förstår vad denna visulisering är bra till kan jag därför inte alls påstå.
Med andra ord en till som inte riktigt förstår och förvånas över att så många verkar visualisera.
På länken som lades in tyckte jag det stod något om 2% av befolkningen i USA.
Undrar om det är högre i Sverige eller om buke är överrepresenterat av personer som kan visualisera sitt år. Eller i och för sig har väl inte 2 procent av buke svarat här.
VI kanske borde göra en undersökningstråd