Hur visualiserar du ditt år?

Jag planerar inte heller särskilt mycket framåt. Enda gången någonting händer på lång sikt är eventuellt vid flytt eller kanske köp av en ny valp, men även där brukar det vara ganska impulsiva beslut... annars får dagarna bara gå.

Hur ett generellt år i form av månader och årstider ser ut kan jag med andra ord visualisera, men eftersom framtiden är totalt okänd är det på det stora hela ett ingenting.

Jag planerar inte heller särskilt mycket framåt. Enda gången någonting händer på lång sikt är eventuellt vid flytt eller kanske köp av en ny valp, men även där brukar det vara ganska impulsiva beslut... annars får dagarna bara gå.

Hur ett generellt år i form av månader och årstider ser ut kan jag med andra ord visualisera, men eftersom framtiden är totalt okänd är det på det stora hela ett ingenting.
Intressant! Jag har genom hela tråden tänkt precis tvärtom, att jag inte har något behov av att visualisera ett "generellt" år :) Om jag tänker på ett år så är det hela tiden i relation till vad som händer i mitt liv. I somras, i jul, i januari när ena barnet fyller, nästa vår när det ska fixas hemma osv. Dom sakerna ser jag framför mig som jag beskrev tidigare i tråden. Antagligen också därför jag ser det med mig själv i mitten :D

• Gilla
Reactions: Sel
Intressant! Jag har genom hela tråden tänkt precis tvärtom, att jag inte har något behov av att visualisera ett "generellt" år :) Om jag tänker på ett år så är det hela tiden i relation till vad som händer i mitt liv. I somras, i jul, i januari när ena barnet fyller, nästa vår när det ska fixas hemma osv. Dom sakerna ser jag framför mig som jag beskrev tidigare i tråden. Antagligen också därför jag ser det med mig själv i mitten :D
Jaha, nej det kan jag inte se framför mig eftersom jag inte har en aning. :D Det skulle ju i så fall vara typ "visualisera DITT år."
Visualisera ETT år är mer en inre almanacka tänker jag, och så har jag tolkat tråden. Månader och årstider helt enkelt. Ingenting jag gör spontant men tydligen kan om någon ställer frågan. :)

Jag är en av dem som nog tänker mig året som en cirkel. Fast som en cirkel på en linje som är rätt rak, typ som att lägga några volter utefter långsidan. Och sen är månader, veckor och dygn en massa mindre cirklar/volter i årscirkeln/-volten.

Men jag har ingen praktisk nytta av detta! Det är inte alls som ett årshjul på jobbet, utan mer bara som en tidslinje utan egentligt substantiellt innehåll.

Framtiden fortsätter väl på samma vis, med eller utan min medverkan på sikt. Så mitt liv är helt enkelt ett visst antal av dessa cirklar som är år (jag tänker mig att bli ungefär 95).
Men att framtiden inte påverkas av dig betyder inte att tiden inte går framåt. Så som det är nu kommer det aldrig mer vara igen. Varje ögonblick finns bara en gång.

Jag fattar nog inte riktigt den där idén att tiden går i cirklar. Är det inte ganska tydligt att den går framåt? När en människa dör så är inte nästa steg att samma människa föds igen. När man fäller ett träd så växer det inte fast igen. Tiden går framåt.

Det där tycker jag är intressant. Har du inga mål, saker du vill nå? Varför är din framtid totalt okänd?

Jag tänker att om jag t ex bestämmer vad jag ska göra nästa helg, så är ju inte framtiden okänd. Jag har precis gjort den känd - nu vet jag ju vad som händer nästa helg. Det är inte okänt längre.

Det där tycker jag är intressant. Har du inga mål, saker du vill nå? Varför är din framtid totalt okänd?

Jag tänker att om jag t ex bestämmer vad jag ska göra nästa helg, så är ju inte framtiden okänd. Jag har precis gjort den känd - nu vet jag ju vad som händer nästa helg. Det är inte okänt längre.
Nä. :D
Det enda jag vet är vilka pass jag ska jobba, ungefär. Ibland vet jag om någon ska komma och hälsa på och då anpassar jag mig förstås och stressar till hundra någon dag innan men det är ingenting jag visualiserar eller tänker på långt i förväg.
Jag tycker att planerade datum och liknande är jättestressande, så jag låter bli om jag kan.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
638
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 193
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 889
Senast: Palermo
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
566
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama