Min dotter och jag har flera hästar som kommit till oss på lite olika vis. Den förste, han som allting började med, stämde in på min lista av önskemål helt enkelt - jag ville ha en unghäst som jag kunde rida in själv, så sökte en relativt enkel häst som inte var alltför reaktiv (plus en del andra önskemål). Och precis det fick jag - jag red in hästen, tävlade honom själv några år, min dotter fick lära sig rida på honom och gjorde "allt" från luciatåg till lag-SM. Honom hade vi i 18 år så det var en riktig fullträff!
Min nuvarande häst köptes egentligen som blivande tävlingshäst till dottern (när vi precis hade sålt ovanstående häst), men jag provred honom också. Och där var det "klick" för mig - har aldrig upplevt sådan ridkänsla i någon häst som jag gjorde där och då med honom. Men det tog ett tag innan han blev min, trots att vi köpte honom. Min dotter hade honom som sin i två år innan hon kände att de inte riktigt passade ihop som tävlingskompisar. Så då blev han min! Det är tre år sedan och den hästen stannar nog hos mig livet ut.
Hästen som jag sedan köpte huvudsakligen som sällskap till min häst gjorde superbra reklam för sig själv. När jag kom och skulle titta på honom gick han i en ganska stor flock med hästar och så fort han såg att jag kom in i hagen gick han ifrån flocken och kom fram till mig och hälsade!!! Så en helt annan typ av klick-ögonblick, men jag köpte ju honom också! Han var ung då, bara fyra, så kunde inte så mycket men har ridits och tränats av min dotter sedan dess och är nu vår bästa tävlingshäst som tävlar SM om ett par veckor