S
Skruttan1982
Hur många är det som har sina ston med föl på bete med andra ston med föl? Hur viktigt tycker ni att det är?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skruttan1982 skrev:Hur många är det som har sina ston med föl på bete med andra ston med föl? Hur viktigt tycker ni att det är?
clownen skrev:Du kanske kan annonsera i morgontidningen där du bor ? Eller i ridsport. Jag tycker nog att fölungarna genom att vara med andra föl även rör väldigt mkt på sig än om de går själva med mamman.
Hälsningar Helen
Skruttan1982 skrev:Tack för alla svar ...Självklart ska mitt sto och föl stå på bete,med deras flock på 26 hästar...men har inte fått tag i något sto med föl som vill komma och stå hos oss...vet inte riktigt var man ska annonsera heller...men har annonserat på några ställen...utan svar...tänkte det är första året det inte är flera föl...orolig.
Hera skrev:Men när kan man då släppa ihop mamma och fölis med andra hästar. Jag skulle släppt mitt sto m föl i hop med ett annat sto o hennes föl men nu blir det inte så. Då de som har betet nu helt plötsligt chokhöjt priset.
Mitt andra sto är två år och hon ska iväg iaf ett par månader med andra ett o tvååriga ston. Hon behöver verkligen få leka.
Valacken är 20 år och håller sig gärna undan. Hos hans förra ägare hade han som uppgift att agera lek och uppfostringsfarbror till fölen när de skildes från sina mammor.
Hur gammal bör fölungen vara för att gå ute på nätterna och hur varmt bör det vara????
ancan skrev:Självklart ska sto med föl gå på bete, ingen vill väl ha ett föl liggande i en grusig/lerig rasthage?
Hera skrev:Man är ju lite rädd att fölis ska komma i kläm...
Kompisens föl fick benet avsparkat av antingen mamman när hon försvarat eller den andra hästen när de "gjort upp".
Så jag har en liten fobi för det....