Hur veta om hästen är rakriktad?

paragrafryttare

Trådstartare
Hej!

Jag har en fråga; hur vet ni att era hästar går på två spår utan skjuta ut bog eller bakdel? Känner ni det? Jag gör det inte, om det inte är överdrivet mycket. Det är ju enkelt när man kan ta hjälp av speglar i ridhuset, men t.ex i paddock där sådana inte finns? Är det bara en träningssak att lära sig känna hur hästen går eller finns det något knep att ta till?:confused:

Sv: Hur veta om hästen är rakriktad?

Skulle säga att det är en träningssak. Enklast är väl att träna med speglar, då kan du koppla ihop hur det ser ut med hur det känns. Annars kan du väl be någon annan hjälpa dig att tala om hur hästen går medan du känner efter hur det känns.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 710
Senast: Askur2017
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver med hopp om att få lite klarhet i vad som gäller angående att gå, d.v.s. lägga spår eller helt enkelt promenera...
2
Svar
20
· Visningar
1 346
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 055
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 324
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama