Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Självklart finns det det. Vi har bara valt att ta det via dom. Dock har mannen sin livförsäkring via våran bank.
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Alla unga är inte friska. Och det finns barn som nekats försäkring på grumliga grunder med.
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Alla unga är inte friska. Och det finns barn som nekats försäkring på grumliga grunder med.

Och vuxna, livförsäkringar pga enstaka sjukskrivning för många år sedan. Jag förnekar inte de positiva sakerna med gruppanslutna fackliga försäkringar men det är också lite förmätet att påstå att man måste vara med i facket för att kunna ha bra sådana försäkringar.

Facket har en tendens att överdriva värdet av sina erbjudna förmåner, istället för att koncentrera sig på det som är viktigast - arbetsmarknaden och yrkesutvecklingen. Många av facken har också en fullständigt idiotisk inställning till partipolitik och går andra ärenden än sina medlemmars när partiet kallar. Fast det har vi avhandlat mången gång tidigare.

Förresten - i grundfrågan har de flesta fack utmärkt lönestatistik på webben för sina medlemmar.

/Medlem i facket sedan gymnasiet (bytt från dåvarande SIF till dåvarande CF och nuvarande SI)
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Förresten - i grundfrågan har de flesta fack utmärkt lönestatistik på webben för sina medlemmar.

Eftersom jag inte har någon titel och varierande arbetsuppgifter så tycker jag diverse statistiksidor är svåra. Omkring 15% av min arbetstid är städning. Övriga arbetsuppgifter är mer kvalificerade (i varierande grad).
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Kan du inte först spalta upp dina arbetsuppgifter och försöka hitta en titel för var och en? Tex städare, webbadministratör osv? Om du lägger 15% på städning och resterande procent som webbadministratör så ska ju din lön mer motsvara vad en wa har.
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Tillgång är inte samma som avgiftsplikt. Jag tror inte ett ögonblick på att man betalar en avgift för varje apparat (många har flera) i ett hushåll/samma adress och inte heller att man är skyldig att betala för att man har sin arbetsdator hemma.
Sorry för mera OT, men jopp, det är man! Jag är webbutvecklare och har således en arbetsdator som jag ibland tar hem om jag behöver arbeta hemifrån - och enligt Radiotjänst förfogar jag då över en dator (ägandeskap helt irrelevant) och ska betala.

Jag är så arg på det där att jag sa upp internet istället.
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Skojar du? I praktiken innebär det ju flera avgifter för samma apparat beroende på hur många ställen apparaten vistas på.
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Det är ju mer sinnessjukt än jag trodde och inte vad jag läst mig till i nyhetsrapporteringen om tv-avgiften. Oavsett det så delar jag både brevlåda, dusch och tvättmaskin med hyresvärden = samma hushåll och bara en avgift.
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Skojar du? I praktiken innebär det ju flera avgifter för samma apparat beroende på hur många ställen apparaten vistas på.

Japp.

Jag har två laptopar som jag har via jobb och via politik. Politikerdatorn förväntas vara hemma eftersom jag är fritidspolitiker. Jobbdatorn är hemma när jag åker mellan arbetsplatserna. Att jag disponerar dem innebär att jag skulle kunna titta på TV. Det är möjligheten som är avgiftsbelagd.

Ägandet har ingen betydelse.

Tro mig - jag diskuterade detta ingående med damen från Radiotjänst och hon sände mig ett glasklart faktablad.

Enda sättet att komma från avgift är att säga upp internet. Vilket jag inte kan för mitt företag och för mitt politikeruppdrag. Och inte vill jag heller.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 642
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag har nystartsjobb, vilket betyder att det är som ett vanligt jobb med vanliga anställningsvillkor förutom att arbetsgivaren får...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 129
Senast: Hyacinth
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp