Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Magiana

Trådstartare
Jag borde verkligen komma till skott och prata lön med min chef då mina arbetsuppgifter ändrats en del sedan lönen sattes. Men jag vet inte ens vad som är rimligt att be om. Jag har faktiskt inte ens en titel. När folk frågar vad jag jobbar med så brukar jag svara att jag jobbar som kontorsassistent eller administrativ assistent då det låter ungefär som det jag håller på med. Men jag roddar ju 4 webbsajter också med en hel del ansvar för att de funkar och byggs så som vi vill ha dem, så det borde ju dra upp lönen? Jag har kollat på http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrkeskategori/Data-IT-101 men undrar vad det egentligen är för skillnad på en webbredaktör och en webbansvarig.

Hur ska jag tänka här? Vissa av mina arbetsuppgifter är rätt enkla medan andra kräver mer.
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Jag är inte med i facket, bara a-kassan. Borde väl gå med... Jag tror ju inte vi ens har kollektivavtal på jobbet då jag är den enda som är fast anställd (och innan jag började var ingen det.) Det betyder väl också att jag inte får någon tjänstepension?
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

kl.

Kollade på "mitt" fack vad det skulle kosta att var medlem. Det var dyrt tycker jag :( 225 kr per månad blir det för mig.
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

kl.

Kollade på "mitt" fack vad det skulle kosta att var medlem. Det var dyrt tycker jag :( 225 kr per månad blir det för mig.

Drygt en tia om dagen för att få hjälp, vara solidarisk, få tillgång till en stor mängd kunskap. Njae va?

Jag betalar mer för min morgontidning. Den gör inte ett skit för mig.
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?

Jag har ingen morgontidning. Ingen TV heller.

Med a-kasseavgiften tycker jag det är mer tydligt vad man får för pengarna och den är lägre än fackets avgift. Men ok, får jag lönen höjd med mer än 225 kr netto så är det väl värt det.
 
Sv: Hur vet man vad lönen bör ligga på?