Hur vet man om man vill ha barn?

Håller med. För min del ser jag det iofs lite såhär: Mitt fokus i livet är inte att undvika "besvär" så mycket som möjligt. Tvärtom tror jag att det dels inte är möjligt, och inte heller önskvärt. Rutiner, ansvar och vissa tvång är sånt jag ser som recept för välmående och framgång så att säga på ett filosofiskt plan.

Är likadan. men jag har redan fyllt kvoten för sånt. Allt som blir utöver det jag redan har, i form av rutiner, ansvar och vissa tvång, det blir lätt vad jag upplever som besvär. Mina dagar är redan väldigt inrutade. Det är nog skillnad om en inte har så mkt sånt så att en känner att det finns ett utrymme för mer :)

Kommer osökt att tänka på romanen ”We need to talk about Kevin” (som sedermera även blev en film) när jag går in och läser här i tråden. Läste den när jag var runt 20 och bodde i London, lånade sen ut den till min morsa som också läste den. När vi diskuterade boken, då, var min ståndpunkt att jag absolut aldrig under några omständigheter skulle skaffa egna barn, jag var 100% övertygad att om jag gjorde det skulle ungen bli en vandal och förstöra hela mitt liv, medvetet. Min mor, som är psykolog och har jobbat större delen av sitt verksamma yrkesliv med just barn hade läst nånting helt annat mellan raderna i boken märkte jag när vi diskuterade den 😜 ”utebliven anknytning” osv.

Riktigt bra bok ändå måste jag säga, så rekommenderar den! Även om man inte blir sjukt sugen på att skaffa barn när man har läst den 😂

Åååh, jag ÄLSKAR filmen! Nu måste jag ladda ned boken bara för det!

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 471
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 185
Senast: sardellen
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 001
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 100
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka