Return_to_the_moon
Trådstartare
Jag har inte själv känt starkt för barn eller inte barn utan mer befunnit mig i gråzonen. Fram tills att jag träffade min man. För en hel del av oss tror jag faktiskt att valet beror på ens partner, var man är i livet osv. Jag är inte en barnmänniska övht. Har oerhört svårt för andras barn och vill absolut inte hålla någons bebis eller liknande. Mina egna barn är en annan sakmen jag tänker att vi fostrar ju dem lite till att bli de individer vi tycker är vettiga. (vilket såklart alla gör - jag kanske bara inte håller med den stora massan om hur en vettig unge är
)
Ett sätt att fundera på istället för listor kan vara att försöka tänka på hur man skulle reagera om man blev gravid av misstag. Vad skulle första känslan vara? Jag tror att det blir ett mer korrekt svar än att lista fördelar och nackdelar.
Har funderat på detta. Hur skulle jag reagera om jag mot förmodan skulle bli gravid? Jag tror att det skulle vara en blandning av både positiva och negativa känslor. Men så svårt att veta på förhand. Jag tror också det skulle påverkas av att min partner inte är så pepp på barn. Hade han verkligen velat ha barn så hade det nog känts mer positivt.