Men tänk om man ångrar sig när man får barn? Det är ju sånt man aldrig hört någon prata om... jag ångrar ju hellre att jag INTE skaffat barn än att ångra ett liv jag satt till världen.
Jag kan tänka mig att om man tänkt igenom det så många gånger som du verkar gjort, och sedan ändå kommit fram till att man vill testa, så är det mindre risk att man ångrar sig än om det är ett förhastat beslut som kanske mest är pushat av någon annan? Men det är bara en teori!
Sen kan jag känna med många saker, och gjorde nog så även med barn innan paniken över att inte kunna få några slog till, att valet ligger mellan två saker jag skulle kunna tänka mig att de blir bra båda två. Och då är jag nog mindre benägen att ångra mig i efterhand. Såklart kan jag ibland känna att tänk vad livet hade varit smidigt utan hästen, om vi köpt den där fina nybyggda lägenheten utan renoveringsbehov eller vad tryggt det varit om jag valt att gå den där andra utbildningen som lett till en helt annan yrkesbana. Och så antar jag faktiskt att det kommer kännas även med barnet, men man kan ju sakna saker med sitt barnfria liv utan att nödvändigtvis ångra barnet.