Hur vet man om hingstarna..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
H

Half moon

Ger avkommor som kan registreras i avdelning 1A som ex Nuage de Lait eller övriga listhingstar vissa e ju inte med i hingstkatalogen... Sedan är det någon som vet hur det går för Kiss francais avkommor i frankrike?

Sv: Hur vet man om hingstarna..

Ger avkommor som kan registreras i avdelning 1A som ex Nuage de Lait eller övriga listhingstar vissa e ju inte med i hingstkatalogen... Sedan är det någon som vet hur det går för Kiss francais avkommor i frankrike?

Enligt travsport.se är följande FRANSKA hingstar godkända listhingstar 2008: Coktail Jet, Biesolo, Dahir de Prelong, Defi d'Aunou, First de Retz, Ganymede, Giant Cat, Gobernador, Goetmals Wood, Infant du Bossis, Insert Gédé, Jag de Bellouet, Jain de Beval, Jeanbat du Vivier, Joyau d'Amour, Kazire de Guez, Kerido du Donjon, Kesaco Phedo, Korean, Love You, Magnificent Rodney, Nice Love, Nijinksi Blue, Offshore Dream, Oiseau de Feux, Opus Viervil, Orlando Vici, Ozio Royal.

Dessutom är hingstar som visats och godkänts på den Svenska Avelsvärderingen, men är uppstallade i Frankrike godkända att använda på fryst i Sverige. Exempelvis Look de Star.

Om du betäcker ditt sto i Frankrike kan du registrera i 1A.

--

Kiss Francais (per 30/06/08): Såvitt jag kan se har han en kull född i Frankrike i tävlingsbar ålder. Den kullen är född 2005, alltså 3 år i år.
21 avkommor, 12 kvalade (varav 5 som 2-åringar) = 57.14% (snittet för kullen 35.72%)
Avkommorna har i snitt tjänat € 2 219.05 (snittet för kullen € 1 698.89)
Bästa avkommor hittills är Rusty Herold € 18 330, Reve de Bruyere € 12 940 och Ranouka des Verdieres € 4 060.
--

Vill du läsa om statistik för de franska 3- och 4-åringskullana finns den här: http://www.stallbredbyn.com/index.php?option=com_content&task=view&id=225&Itemid=136

Källa: http://www.huilerie49.fr/qualifs/

Sv: Hur vet man om hingstarna..

STC släppte igår premieloppsstatistik för de svenska tvååringarna. Kiss Francais har väl sin första svenska kull nu som tvååringar?

Sammanställd statistik finns här:

Liknande trådar

Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 118
Övr. Barn Min sjuåring kissar på sig nästan dagligen. Vi har efter rätt lång väntetid fått en tid till barn-ungdomsmottagning, men att det nog...
Svar
18
· Visningar
3 078
Senast: Badger
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 713
Senast: pastejja
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Inredningstråden nr3
  • Vegansk efterrätt?