Hur vet jag om min Samshield är rund eller oval?

Svart foder = oval (vanligast)
Grått foder = rund
Det är själva fodret som avgör, det grå är runt och ser ut lite som en mössa. Skalet är detsamma!

Jaha! Men vad bra. Jag trodde att skalen hade olika form. Då kikar jag på vilken liner som sitter i istället. Tack! :)

-Fantastiskt svar. Hur tänkte du att omkretsen skulle berätta för mig om jag har den ovala eller den runda modellen? :banghead:

Jag har inte Samshield men när jag tittar rakt ner i min hjälm och mäter sida till sida och fram till bak så ser man tydligt på siffrorna att hjälmen måste räknas som oval (och det gör den). Hjälmar är förvisso aldrig klotrunda - vi är ju inte bowlingbollar liksom - men är det stor skillnad på bredd vs. längd borde man ju kunna anta att hjälmen är oval.

Jag har inte Samshield men när jag tittar rakt ner i min hjälm och mäter sida till sida och fram till bak så ser man tydligt på siffrorna att hjälmen måste räknas som oval (och det gör den). Hjälmar är förvisso aldrig klotrunda - vi är ju inte bowlingbollar liksom - men är det stor skillnad på bredd vs. längd borde man ju kunna anta att hjälmen är oval.

Du mäter ju insidan på längden och på tvären, inte omkretsen. :idea:

Så går dock inte att mäta på Samshield :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 161
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka