Jag tror det är jättesvårt att jämföra det där. Håller med om att det är udda att inte justera sin klädsel alls inne mellan sommar-vinter, men just vilka plagg man vill kunna ha blir lite komplext.Min tanke med trådstarten var inte om folk skulle gå runt och frysa, utan faktumet att man inte kan tänka sig att behöva ha strumpor och långärmat inne ens under smällkalla vintern. Sen om det betyder 18 eller 24 grader för att personen ska må bra är en annan sak, men jag har lite svårt för inställningen (som personen jag diskuterade med hade) att man inte ska behöva anpassa sin klädsel alls.
Jag vill tex gärna kunna ha t-shirt inne året runt, men det betyder inte att vi håller exakt samma temperatur inne året om. Jag kan tex ha t-shirt inne hemma hos oss, men jag fryser jättemycket utan tofflor. Jag vill inte behöva ha långärmad tröja inne, men jag skulle inte bli för varm om jag hade en stickad tröja på mig. På sommaren har jag shorts inne, det skulle jag aldrig kunna ha på vintern, men det beror mer på att det blir lite väl varmt inne sommartid.