Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blev placerad i en Lätt C:1 - första gången någonsin, och något jag inte riktigt hade trott skulle hända, i synnerhet inte med den hästen. Men det var halv storm, så Lilla Hästen var pigg och entusiastisk, och på hemmaplan så han var ändå sansad och hanterbar (eller så var det matte som hade nerverna mer hanterbara). Sen startade vi en LB:2 för första gången, och kom inte sist, trots att hästen tyckte domaren var ett monster och inte ville gå nära domarkortsidan. Även då var det väder (nykommen kyla) och en entusiastisk häst. Det är nog det jag ska satsa på 2016; kolla med SMHI vilka tävlingar det ska storma på. I det stora hela är jag mycket nöjd. Vi är på låg nivå, Lilla Hästen är inte en dressyrhäst och matte är inte en dressyrryttare, så det är stora steg för oss.Hur har dressyrbukes 2015 varit?
och så har han en analt noggrann ryttare som anser att det är i hörnpasseringarna och volternas exakta storlek man plockar poäng!
Förlåt att jag frågar, men visst har autocorrect varit i farten här? Funderar o funderar utan o komma på vilket ord som (borde) åsyftas.
Hahaha! Ja, man kanske inte använder ordet så i svenskan?
anal-retentive: term för egenskapen att vara mycket fixerad vid små detaljer och minutiös ordning. Själva det engelskspråkiga ordet går tillbaka på teorin om att fixering vid det anala stadiet och tillbakahållande av avföringen under de första levnadsåren kan ge upphov till de nämnda personlighetsegenskaperna
(från psykologi-guiden)