Hur vanligt är det med urinvägsinfektion på valp?

C

crazy

Är det vanligt med urinvägsinfektion på valp? :confused:Hur visar det sej? :confused:

Jag är lite misstänksam...jag tycker min valp är lite gulgrön-kladdig där bak...kanske bara ren tillfällighet :confused:...för jag har inte sett att hon verkar irriterad eller slickar sej speciellt mycket.

Väldigt vanligt. Vanligast är ju att de skvätter mycket mer.

Fast hon håller sej bra....hm vi får se vad veterinären säger imorgon...dags för sprutan ändå! ;)

Vår lilla Rottis valp (hane) har haft urinvägsinfektion. Antagligen hade han blivit kall när han varit med i stallet. Nu mera får han stanna hemma när det är kallt och vi ska ut till stallet. Vi upptäckte att han hade urinvägsinfektion genom att han gick runt och kissa utan att han märkte av det. Antibiotika i 10 dagar. Lycka till med din valp. :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 998
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 235
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 540
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA