hur vanligt är det att ridskolor hyr sina hästar?

C

cipramil

vilka är fördelarna med att hyra in hästar till ridskoleverksamheten jämfört med att köpa egna hästar?
dela gärna med er av era erfarenheter!

Sv: hur vanligt är det att ridskolor hyr sina hästar?

Min närmsta ridskola har hyrt in två hästrar från en ridlägerarrangör några terminer, fördelar kan jag väl inte se några förutom att om hästen inte passar i verksamheten så kan man lämna tillbaka den.

:)

Sv: hur vanligt är det att ridskolor hyr sina hästar?

Ridskolan jag satt i styrelsen för förut hyrde under några års tid in några hästar. Fördelarna var att det på kort sikt var mera ekonomiskt för klubben eftersom man var i stort behov av hästar samt att hästar som inte passar för ridskola eller blir långvarigt sjuka/halta kan bytas ut.

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Shixle
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 335
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix