Hur "tung" är en stubbåker???

ghost

Trådstartare
Ja, då tänker jag på en som är jämn och bra och har medellång stubb. Jämfört med vanlig torr travbana alltså. :)

Jag har några bra sådana hemma nu, så man kan ju mäta upp med bilen och ta tid men det ställer ju till det när man ska räkna.

Nån som har koll???

/// ghost

Sv: Hur "tung" är en stubbåker???

:confused: 5-10sek.skulle jag tro :confused: Djuren brukar bli trötta ganska så fort.
Ett tips, sätt på en hastighetsmätare på vagnen :idea:

Hm....

Jag har det på QH-speedcarten men den har så klena skaklar att jag inte törs använda den förrän jag förstärkt den i krökarna. :idea: :o

Det är på gång, men det kan det vara länge när det gäller mig. :D

Det låter som en rätt rimlig uppskattning, man försöker ju undvika att köra där tröskan missat en bit pga att axen ligger ner för DÄR är det tungt så det förslår...

Fördelen med stubbåkrarna är ju att man känner så tydligt när det är dags att sluta. Om man nu kan bedöma de så klart. :)

Nu har jag räknat lite, hästen gick någonstans mellan 30 och 40 och det kändes verkligen som att det gick järnet i bland så rimligtvis borde en "normal" stubbåker vara tyngre är 5 sek?

Nån mer som har nån gissning?
Jag börjar förstå varför mina ponnyer var så starka! :D

När de har kört trav på Göteborgs galoppbana har vinnarna gått ungefär 3-5 sekunder långsammare än på vanlig bana. Då handlar det om en fin gräsbana. Jag skulle tippa på att stubbåkern är bra mycket tyngre, kanske 15 sekunder?

Hur var pulsen?

solros skrev:
När de har kört trav på Göteborgs galoppbana har vinnarna gått ungefär 3-5 sekunder långsammare än på vanlig bana. Då handlar det om en fin gräsbana. Jag skulle tippa på att stubbåkern är bra mycket tyngre, kanske 15 sekunder?

Hur var pulsen?

Jag och mina pulsar??? :D

4 x 500 m med ca 4 min. mellan och pulsen var 82 efter ca. 5 min.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Miingla
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
652
Senast: Hajfisk
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 844
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025