Hur träna?

Kiwifrukt

Trådstartare
Min förra tråd om energin har jag fått många svar på, tack! Nu tänkte jag höra om ni har något tips på ett veckoschema för att hålla hästen så harmonisk som möjligt.
Rundan vi rider ut på (finns tyvärr bara en) tar 40 min ungefär och den är rätt lerig, så det går bara att skritta just nu. Sen har jag tillgång till paddock 5 dagar i veckan. Har egentligen de andra två också, men då rider ägaren själv där och jag vill inte vara i vägen.

Hur många gånger i veckan tycker ni att det är okej att gå ett 45-60 min pass i paddocken? Hur många gånger ska jag rida ut?

Sv: Hur träna?

Jag tycker att det är ok att rida ca 4 dagar i paddocken, 2 i skogen o en vilodag. :) Alternativt fem i paddocken o 2 i skogen.

Sv: Hur träna?

Alla tycker olika. Jag är en sån som rider på ridbanan högst 3 dagar i veckan. Högst alltså. Det blir oftast 1-2 ggr. Särskilt när det handlar om längre pass.
Finns det verkligen ingen annan ridväg?? Kan du inte göra egna stigar i skogen (om det finns nån skog)?? Att rida 40 min skritt på lång tygel på en plan väg är i princip ingen ridning alls enligt mig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 891
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 777
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024