Hur träna för utställning

Sv: Hur träna för utställning

Ja men det var ju så jag menade!!:)
Kanske inte skrev alltför tydligt??
Precis som du skrev TRE nollor, förr (tyckte jag iaf mig kunna läsa) att du påstod att tre 0 pris inte leder till uteslutning, vilket de sj gör. Sj kan man ställa kryptar mm men det var ju inte det som tråden handlar om. En hud som visat dålig mentalitet får lämna området DEN gången men är ju inte avvisad för all framtid utan först efter tredje rapporteringen. Så eg menar vi ju bara samma sak :idea::D
Haha tänk så fel allt kan bli fast vi båda hänvisar till samma text!:p

Däremot vet jag undantag som skett inom rapporteringar ang mentalitet hunden har fortfarande fått en 0a... men ingen rapportering.

Senast ändrad av en moderator:

3 nollor i sig innebär inte att hunden inte år tävlas mer..

Dålig mentalitet ska bli rapporteringskod A och det är just 3 nollor i kombination med rapporteringskod A som utesluter hunden från vidare tävlingar! Inte nollorna...

Näämen, sambon ville väl jaga med den. Jag fick inte uppfattningen att den gjorde det.

Men jag kan ha fel

kliver in i tråden.

Jag känner både ägare och hund i fråga och till att börja med kan jag meddela att Hunden i fråga jagar ganska mycket med husse, och är efter vad jag har hört en riktig liten talang på den fronten. :D
Jag har varit delivs med under hundens uppväxt och kan säga att han blivit mycket mycket bättre med tiden.
hunden tillhör ju som känt en ganska "skarp" ras och har nog dessutom haft en ganska hård attityd och rang.
Det är vad jag anser absolut inte en omöjlig hund att jobba med, men som jag känner ägaren väl vet jag att hon aldrig skulle utsätta varken domare eller hund för "fara" genom att ställa honom utan att vara säker på att han uppför sig.

Själv har jag liten erfarenhet av hur man jobbar med skarpa hundar, då de hundar jag har/haft inte visat upp just de problemen i hantering.
Har dock nu en långhårig tax som är fantastiskt vacker att se på , men har enligt mig på tok för dåligt självförtroende för att jag ska vilja ställa honom... alla har vi olika små problem och trassel med de fyrfota vännerna... ;)

alla har vi olika små problem och trassel med de fyrfota vännerna... ;)

Jo. Det är en balansgång att veta vilka problem som man ska lägga ner en massa energi på att lösa och vilka problem man helt enkelt ska strunta i.

Om syftet är att ha kul med sin hund känns det lite motvals att träna den att göra något den tydligt avskyr och lika gärna kan klara sig utan.
Å andra sidan kan det komma till nytta vid veterinärbesök och liknande.

Jo. Det är en balansgång att veta vilka problem som man ska lägga ner en massa energi på att lösa och vilka problem man helt enkelt ska strunta i.

Om syftet är att ha kul med sin hund känns det lite motvals att träna den att göra något den tydligt avskyr och lika gärna kan klara sig utan.
Å andra sidan kan det komma till nytta vid veterinärbesök och liknande.

Håller med skogis, som vanligt.. :)

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 052
Senast: TantAgda
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V