Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att vuxna människor blir kallad älskling i någon form av sina föräldrar är en smula märkligt, ja.
Jag är längst i familjen och är 170 cm!Igenkänningsfaktor på den! Är 173 cm och kortast i min släkt. Mini och liknande känns inte alltid rätt
Det flyter så mycket lättare på engelska. "Jag älskar dig." känns stort och gravallvarligt och avigt. Men jag håller med om att det är trist om folk känner att de inte kan fortsätta vara familjära och ömma och använda smeknamn med sina vuxna släktingar.Sa var det i min familj. Det ar sa himla synd och blir sa begransande. Jag har an i dag svart att kalla mina barn for Alskling ... pa Svenska. Tur vi alla pratar Engelska med varandra oftare och att pa Engelska ar det vanligt att tala om for familj och vanner att man alskar dem.
Min pappa kallar mig "Maria...sdotter" ibland när han är lite extra trött sådär. Naturligtvis helt avsiktligtJag lär ska ha trott som liten att mitt fullständiga namn var Jensmårtenlena (som pappa kallade mig) och att Lena var mitt smeknamn (som mamma kallade mig).
Ni kan antagligen lista ut mina bröders namn...
Att vuxna människor blir kallad älskling i någon form av sina föräldrar är en smula märkligt, ja.
Jag hade fått rysningar om mina föräldrar kallade mig något av ovanstående. Det är lika obegripligt för mig som att jag skulle kalla dem något av dem samma. En av mina föräldrar har vid något enstaka tillfälle kallat mig vännen när jag har varit ledsen och pratat med dem. Men där går verkligen min gräns. Att bli kallad älskling, gullet och darling tycker jag känns kladdigt och gränsöverskridande.Varför är så många oförstående inför att man kan bli kallad för annat än sitt förnamn? Jag säger älskling, gullet, darling. Är det konstigt?
Varför är det märkligt?Att vuxna människor blir kallad älskling i någon form av sina föräldrar är en smula märkligt, ja.
Varför är det märkligt?
Ja såklart man tycker olika, jag tycker inte att en puss munnen är något sexuellt.Jag tycker det är jättemärkligt att vissa pussar på sina barns munnar... jag får känslan av incest, men andra tycker det är fullt normalt.... även när barnet är vuxet!
Det är nog en ganska bra metod att smitta ner hela familjen samtidigt
Pussar är ju underbart mysigt Barnen pussar jag på mycket och ofta, men bara om dom vill. Mamma får en puss på kinden när vi träffas (titt å tätt var 6:e månad typ) pappa får en kram.Ja såklart man tycker olika, jag tycker inte att en puss munnen är något sexuellt.
I smittosynpunkt så är jag och mitt lilla barn så nära så där gör det nog till eller från om jag slutar pussa honom; däremot är det väl inte lämpligt att pussa folk hur som helst utanför hushållet.
Jag hade fått rysningar om mina föräldrar kallade mig något av ovanstående. Det är lika obegripligt för mig som att jag skulle kalla dem något av dem samma. En av mina föräldrar har vid något enstaka tillfälle kallat mig vännen när jag har varit ledsen och pratat med dem. Men där går verkligen min gräns. Att bli kallad älskling, gullet och darling tycker jag känns kladdigt och gränsöverskridande.
Mina föräldrar tilltalar alltid mig med namn.
Men jag antar att det inte är helt normalt.
så tilltalar era föräldrar er med namn eller pronomen eller annat?
Hade fått flippen om morsan kom med nåt "tjejen". Hade upplevt det så nedvärderande!SÅ aldrig tjejen eller något smeknamn?
Det är snarare onormalt.Jag funderade på det eftersom mitt ex inte tilltar med namn.