hur tilltalar era föräldrar er?

Mina föräldrar kallar mig för mitt namn. Jag har däremot en hel massa smeknamn på min dotter. Nåt ända från när hon var nyfödd.

Mina föräldrar har alltid haft diverse smeknamn både på mig och min bror, flera av dem hänger i fortfarande 😊
Jag har inget långt namn som behöver förkortas så det är inga sådana smeknamn utan mer typ gumman, lilla hönan och sånt 😁

Jag minns fortfarande en gång när jag var tonåring och var med mina kompisar på mammas jobb (mataffär), och hon kommer och ropar ett av mina smeknamn (linemaja) genom halva affären så alla hörde. Jag höll på att dö av skam🤪
Har aldrig haft något emot mamma och pappas små kärleksfulla smeknamn men det var inget jag ville att kompisarna skulle höra😆

Senast ändrad:
Vissa släktingar kallade mig Tessi när jag var liten. Mamma använde det ibland, men nu är det bara en av mina kusiner som hänger kvar vid det. Annars använder/använde mina föräldrar mitt förnamn. Ibland blir det klassiker som "gumman" eller liknande. På senare år har jag fått börja heta min systers namn.
Pappa är yngst av fyra bröder och farmor började alltid med den äldstas namn och rabblade upp alla innan hon hittade rätt 😅

Sällan namn, isåfall om mamma pratar om mig. Annars smeknamn i stil med smulan och olika varianter på dem eller "älskling". Det brukar jag använda när jag pratar med mitt barn också.

Mina föräldrar säger mitt namn eller smeknamn nu när jag är vuxen, när jag pratar med mina barn säger jag nog oftast ”älskling” och ibland ”hjärtat” eller deras namn.

Mamma säger namn eller smeknamn när hon pratar med eller om mig, jag säger som regel mamma om jag pratar om eller till henne, alternativt säger jag mor om jag pratar om henne.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 727
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 897
Senast: Otherside
·
Tjatter Är det någon här som har bytt till ett nytt efternamn, som du/ni har hittat på själv? Hur gjorde ni för att komma fram till vad det...
Svar
11
· Visningar
1 154
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Har alltid velat ha en blodhund till spår, sök och ev. bevakning, men är helt avskräckt pga hälsan och all extra hud…Letade runt lite på...
Svar
8
· Visningar
1 652
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka