hur tilltalar era föräldrar er?

Tranan

Trådstartare
Mina föräldrar tilltalar alltid mig med namn.
Men jag antar att det inte är helt normalt.
så tilltalar era föräldrar er med namn eller pronomen eller annat?

Jag har tre smeknamn som används då och då, varav ett är "stump" som i "stumpan." :D Är helt okej med det. Förnamn används också förstås, men generellt använder man väl förnamn ganska sällan när man umgås? Om man inte aktivt ropar på någon som är utom synhåll eller liknande.

Förnamn, ibland typ hjärtat/gumman eller liknande.
Ibland när de pratar om mig och min syster blir det tjejerna eller liknande. (Men vi börjar bli för gamla för det.)

Jag använder mina barns namn oavbrutet, men det kanske ändras när de blir större och (förhoppningsvis) hittar på mindre bus.

För att påkalla uppmärksamheten hos små barn förstår jag det, jag trodde vi pratade om nutid med våra egna föräldrar.

Det kan hända att mitt namn användes oftare när jag var ung/liten men i så fall minns jag det inte. Det var nog smeknamn väldigt ofta då också. :)

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 727
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 897
Senast: Otherside
·
Tjatter Är det någon här som har bytt till ett nytt efternamn, som du/ni har hittat på själv? Hur gjorde ni för att komma fram till vad det...
Svar
11
· Visningar
1 154
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Har alltid velat ha en blodhund till spår, sök och ev. bevakning, men är helt avskräckt pga hälsan och all extra hud…Letade runt lite på...
Svar
8
· Visningar
1 652
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka