Hur tidigt tycker ni det är "okej" att ringa till folk?

Sv: Hur tidigt tycker ni det är "okej" att ringa till folk?

Jag ringer nästan bara i jobbet för att boka tider, det gör jag allt mellan halv åtta och fem.

Privat ringer jag oftast bara min sambo för att höra när han slutar jobbet och sånt, vid typ halv fyra. Inget fan av kallprat.. Jag ringer om jag vill något och då ringer jag när jag har tid, eller när jag vet att den jag vill något har tid.

Jaha oj, det hade jag aldrig ens kunnat gissa. Tack för att du svarade!

Men jag känner nog en ovilja att ringa senare än åtta halv nio också... Om det inte är någon jag känner mycket väl.

För mig handlar det kanske också om lite telefonfobi, och i och med att jag personligen vill vara lite "ifred" på kväll så föredrar jag att någon ringer vid sju framför nio. Jag riskerar att bli uppe i varv och så.
Så fungerar förstås inte alla, det förstår jag men det blir någon reflex att behandla andra som en själv vill bli behandlad.

Jag gillar också Lååååånga sovmorgonar så jag väntar definitivt till efter 1o, gärna lite till för att ringa.

Och jag smsar ofta innan för att höra läget.

Jag tycker att det beror väldigt mycket på vem det är man ska ringa. Om jag ringer en av mina bästa vänner eller mina systrar vet jag ju ofta vad de har för tider. Min lillasyster kan jag till exempel ringa nästan närsomhelst på dygnet, jag vet att hon alltid stänger av sin telefon om hon är upptagen eller inte vill prata. De flesta väntar jag dock med att ringa till mellan 9-10.
Jag har också haft telefonskräck tidigare, men i och med att jag har ett jobb där jag måste ringa hela tiden har det till ganska stor del gått över. När jag ringer klienter i jobbet brukar jag vänta till efter 9 om det inte är något akut. Ringer jag andra professionella väntar jag ofta till åtminstone 8.30 för att jag själv hatar att komma till jobbet och med en gång kastas in i ett samtal.
På kvällarna skulle jag säga att jag inte ringer senare än 21 till någon jag inte känner så väl, annars går gränsen vid 22.

Jag syftade på tv-tittningen.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 514
Senast: Araminta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 667
Senast: Lhas
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?