Hur tänker säljaren?

Yttik

Trådstartare
Har nu snubblat över massa annonser med ingen bild eller video på hästen. Men MASSA bilder på mamma, pappa, moster, farfar osv osv. Och video mm. :o

Ber om bilder på hästen då den står i andra änden landet. Får svaret: Har tyvärr inga men kan fota mamma.

VA? Fota hästen istället :angel: Vill ju se vad ni säljer.

Med dagens mobilkameror mm kan det väl inte vara så svårt fota sin häst? Om så en lönnfet sommarhagebild. :D

Sv: Hur tänker säljaren?

Låter verkligen jättekonstigt att dom erbjuder sig att fota mamman men inte den aktuella hästen....

Väldigt skumt!

Fick du ingen anledning till varför dom inte kunde fota den hästen?
Tycker att man i första hand absolut ska ha bild i annonsen på den häst det faktiskt gäller. Bilder på mamma/pappa är ju bara bonus

Låter väldigt skumt. Om man har möjlighet att fota mamman har man väl möjlighet att fota hästen i fråga. Är det ett föl/unghäst eller en vuxen häst?

Kanske dom menar sin egna mamma ;)

Jag tittar nästan aldrig närmare på annons utan kort. Däremot kan jag fastna för en annons med ett bra kort fast jag inte ens tänkt titta efter just den rasen, så ett bra kort lönar ju sig.
Måste vara jobbigt att få en massa mail där folk frågar efter kort hela tiden.
Samma när jag kollar efter sadel, då vill man ju oxå se kort på den direkt och inte efter 3 mail.

3-4 åringar :o

Jo är kul se bild på föräldrarna med men vill ju främst se hästen man är intresserad av.
Ber väl inte bild på hästen för se hela tjocka släkten :D

Jag gör samma. Jag kikar på bilderna. Missar ibland läsa annonser om de inte har bild.

Men man blir snopen när det i texten sen står "Bilden föreställer pappa/mamma/farbror" eller liknande :o

Jag såg en fin annons, bild på mamma, pappa och kompisen. Objektet i fråga var till 90% dolt av kompisen och bilden var tagen på avstånd i hagen. Hade jag varit intresserad av att köpa häst hade den gått bort direkt. Bättre med ingen bild alls i så fall.

Jag tittar nästan aldrig närmare på annons utan kort. Däremot kan jag fastna för en annons med ett bra kort fast jag inte ens tänkt titta efter just den rasen, så ett bra kort lönar ju sig.

Haha ja en bra bild och hästen är såld!

Jag såg min lilla islänningspojke på en BRA bild som verkligen återspeglade precis hela hästen med psyke och allt :)

Jag skulle aldrig i livet ha en islänning... Nu har jag en, för att det var en bra bild som jag och sambon blev helt kära i.
Som tur var så är lilla ponnyn lika underbar irl som på bild :)

Hittat en till lustighet.

ca 20 år och med kapacitet ?
Inte för vara sån men vid 20 år tycker jag man redan borde tagit tillvara på kapaciteten och mer börja trappa ner. :o

Undrar om de säljarna med kapacitet menar att hästen fortfarande är brukbar? Men det var ett konstigt ordval?! :confused:

I och för sig kan ju en häst vara fullt brukbar vid den åldern, men då vore det ju mer passande att det stod så i stället känns det som. Eller "mycket kvar att ge" eller något.

Eller hur "pigg" "Ännu några år kvar" "fräsch och frisk"

men kapacitet?? :o Ingen som köper en 20 åring för klättra i klasserna?

Nä är man häst och 20 år är det nog "färdigklättrat" tävlingsmässigt! :p
Och är det en häst som gått riktigt höga klasser så brukar det ju vara att den ska säljas för att gå lägre klasser som läromästare!

Ja men precis :) "äldre läromästare" men.. kapacitet?

Maken var så fräck och sa "kapacitet för bli god hamburgare?" :eek:

När jag tittade på häst seriöst genom annonssidor, tittade jag inte ens på annonser där det inte fanns en bild. Som du skrev, idag har ju de allra flesta mobilkameror, så att få till en bild (kvaliteten på den bilden kan ju gå att disskutera, men ändå) kan ju inte vara svårt. En fet sommarhage-bild är trots allt bättre än inget, och är man seriös med sin häst så kan det inte vara svårt att få till några hyffsade bilder.

Om jag letar häst aktivt tittar jag på alla annonser oavsett om de har bild eller inte, för att inte missa precis den hästen jag söker. Om det låter som en häst som passar mig även efter att ha pratat med säljaren kan jag absolut åka och titta även om jag inte sett en bild om det av någon anledning inte går att få fram någon. Men är det långt att åka vill jag se både bilder och film innan.

Fast det låter väldigt konstigt att det går att fota andra hästar men inte den som ska säljas, den hästen hade inte jag varit intresserad av.

Jag läste hela tråden innan jag förstod att du menade släktingar till hästen och inte till säljaren (människor alltså) och tyckte att det var enormt märkligt att det skulle krylla av hästannonser där säljaren lägger upp hela sitt familjealbum och sedan erbjuder sig att skicka en bild på sin mamma istället för hästen :o snacka om att vara stolt över sin familj :rofl: :rofl:

Måste vara jobbigt att få en massa mail där folk frågar efter kort hela tiden.
Samma när jag kollar efter sadel, då vill man ju oxå se kort på den direkt och inte efter 3 mail.

Min älskade häst hade faktiskt ingen bild i annonsen :D Det var en halvt slappt ihopskriven annons jag svarade på mest pga "varför inte?" hade lika gärna kunnat skippa den, var inget speciellt med annonsen. Bad om bilder och fick två halvbra via mms på mobilen. Dvs det var inte direkt bäddat för någon pangaffär, men nu har jag världens underbaraste häst :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 231
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 504
Senast: Elendil
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 380
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 084
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka