Hur täcknar man försäkring?

Sv: Hur täcknar man försäkring?

Japp, jag gjorde såhär :
Ringer till det försäkringsbolaget jag valt och talar om vilken försäkring jag vill ha och försäkringsbelopp, sedan skickar jag besiktningspapper + ev röntgenutlåtande till försäkringsbolaget. Oftast tror jag att försäkringsbolagen har 30 dagars karens.

Kan försäkrningspremien bli lägre om det inte finns några anmärkningar och/eller röntgenfynd eller är det samma belopp oavsett?

Premien blir inte lägre för att hästen är fullt frisk liksom, MEN du kan få en reservation på föräkringen tex om man hittat röntgenfynd. Om hästen blir skadad på "reservationsområdet" får du ingen ersättning vid vet. vård.

bestämde mig för att ringa runt lite...satt just i 25 minuters telefon kö till A*ria :mad: de kostade 2800 om året at tha ha nfullförsäkrad där....

kolla sen på if. där kostade de 1500 me samma försäkring fast lägre självrisk
skummt att de kan skilja så mycke...

hästen är en kallblodstravare som rids!

o jisses vad billigt! tror jag valt fel ras:smirk:

betalar över 5000 kr om året för min islänning

tips. ring sveland å folksam åxå

o jisses vad billigt! tror jag valt fel ras:smirk:

betalar över 5000 kr om året för min islänning

Tänkte precis det samma! Jag betalar 3600 i HALVÅRET för mitt halvblod (8 år) 4 åringen har jag försäkrad för en lägre summa så hans försäkring går nog loss på en 2000 kr i halvåret. 1900 i självrisk och 20% av vet. kostnaderna. Men jag har inte Agria utan ett annat bolag.

Jag ringde bara till folksam, uppgav personnummret på den som stod på försäkringen och så mitt så flyttades försäkringen över.

jo kallbloden var tydligen billiga att försäkkra som sagt..och bara för 10 000 så... :D men jo ja va förvånad va lite skillnad mot halvblodet ja hade! men hon på agria sa att ja valt helt rätt ras :p

Shit. Jag betalar ovkså runt 5000:- för min korsning.
Fast nu har jag glömt att betala den där förbenade försäkringen, vet inte om jag måste teckna en ny då :mad: han är ju inte fullt frisk heller, så besiktningen lär han ju inte klara.

men besiktning behövdes inte överallt visserkligen berodde de på hur mycke du försäkrade för men de va typ bara agria som vill ha besiktning innan! eftersom han gått på trav

Jag behövde då inget veterinärt utlåtande för att försäkra min häst. dock e de en travare så för att bli utan reservtioner så var de böjprov sm gällde. agria.
just nu betalar jag över 2500 för henne o då har hon allt man kan vara försäkrad för + avel just nu.
+ att självrisken har sänkts med ett par hundralappar då hon varit skadefri.

Senast ändrad:

Om du lägger till 600:- så får du 1 900:- i fast självrisk utan rörlig. Då har du 100 000:- i vetvård + 150 dagars självriskperiod och djurambulansbidrag ingår (max 5000:-)

A

Tack för den här tråden!
Jag har haft min kille oförsäkrad av ren lathet men nu ringde jag och olycksfall/livförsäkrade honom fr.om.idag :) För mig var If billigast (345:-/år) men jag valde ändå Folksam (625:-/år) eftersom alla mina andra försäkringar ligger där.

Nej du hade säkert tryckt rätt men ej citerat så ibland e de ju lite svårt att förstå vem de var riktat till :-)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: Mia_R
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 134
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar