@HannaZ osäker på vad du avser med svaret men :
"Rättvist" vet jag inte på vilket sätt det är så relevant ang storlek på häst/individ oavsett storlek som äter x eller y mängd osv. Precis som du säger - det står ju varje enskild individ fritt att gilla eller inte gilla och i det senare fallet då inte vilja ha boxplats.
För mig har frågan faktiskt aldrig någonsin varit en issue gällande inackorderingar , och har aldrig kommit upp heller från aspirerande hyresgäster som frågat om stallplats. De som tackat ja har helt enkelt valt att gilla upplägget och priset som helhet .
Stall fö med 10 boxar och haft en del rörelse på hyresgäster genom åren pga förändringar i livet hos några som stått många år osv. (dvs uttalar mig inte från att haft samma permanenta klientel i stallet alla år) .
Aldrig heller faktiskt ens fått frågan från spekulanter om det går att få reducerat pris pga mindre storlek på häst eller att den äter x kilo etc) . Men hade jag fått det , dvs upplevt att upplägget med fast pris varit en stor aspekt gällande att kunna ha stallet fullt, så givetvis hade jag per automatik säkerligen omvärderat upplägget i ett sådant fall för att kunna balansera tillgång och efterfrågan så att säga .