Hur svårt ska det vara? Frustrerad!

Sv: Hur svårt ska det vara? Frustrerad!

Fast om man vänder på det lite... Varför skulle en säljare som har en frisk, utbildad, lätthanterlig häst vilja sälja den för 30 000 kr? Just den hästen du beskriver är ju i princip vad varannan hästköpare letar efter.

En sådan häst är ju även intressant för dom som kanske planerar att starta i lite lättare klasser för en häst som man kan träna med kan man ju även tävla lite lätt med. Det finns alltid köpare till en sådan häst och jag kan ärligt säga att jag då aldrig skulle släppa en sådan häst för 30 000.

För 30 000 tror jag att man får räkna med en häst med lite problem eller svårigheter av något slag - antingen fysiskt, rid- eller hanteringsmässigt. Eller söka inom en ras som inte är så eftertraktad (vilket det oftast finns en anledning till).

Fast det är klart, man kan ju alltid ha en jäkla tur - det finns folk som vinner på lotto varje vecka. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka