Hur svårt är det?

nyponros

Trådstartare
Har fyra marsvinshonor hemma, som jag funderat länge på att försöka hitta ett nytt hem åt. Jag har mkt annat för mig, hästar och hundar bla, och känner att det blivit mer ett "jobb" att ta hand om dem än ett nöje. Det är tre vuxna marsvin, alla utan stamtavla och de är runt 3 år.

Jag känner att jag nog behöver vara utan smådjur, fokusera på annat ett tag:)

Men, det är vääldigt viktigt för mig att de får ett BRA hem. Meningen med det här är ju att de ska få det bättre i det nya hemmet, får de inte det kan jag lika gärna ha dem kvar. Jag har haft ute dem på annons ngra gånger under senaste året, men inte hittat ngn som verkat passande.
Och jag har inga enorma krav heller, så jag undrar mest, hur svårt är det att hitta bra hem till vuxna marsvin?

Det jag vill är ju att de ska komma till ngn som har tid, kommer pyssla mkt med dem,är lugn och trygg med dem,klara av tt ge dem rätt mat och städa burarna ordentligt. Det behöver liksom inte vara mer.

Men jag har ändå inte hittat ngn seriös. Har annonserat i affärer, på internet, i tidningen, men nej, den enda som verkligen lät bra slutade höra av sig.
jag vill inte h pengar för dem heller, och två burar om 170*60 och 100*70 följer med.
Är det att de är så många?
Så "gamla"? (gissar att de har typ 3 år kvar)

Vet inte riktigt vad jag sk försöka med härnäst..ngn som har tips, nån br sida, eller vad som helst? :angel:

Vill inte tro att jag är för kräsen:D

Sv: Hur svårt är det?

Om du vill att de ska säljas tillsammans så blir det ju klart svårare när de är i den äldre åldern, som tyvärr inte är jätteftertraktad. Vi har också haft marsvin som vi inte heller hade tid över till slut, de var tre st och alla lite äldre. Satte ut annons, men fick inte ett enda svar, någon månad senare ringer en familj med en flicka som vill ha dem.

Vi hade tur, skulle jag nog säga, tyvärr så blev flickan allergisk och vi vet inte vad som hände med dem sen eftersom vi inte hade möjlighet att ta tillbaka dem tyvärr :( men hoppas att de har det bra!

Det finns inte någon 4H-gård i närheten som kan tänkas ta dem? Där skulle de ju få den ompyssling och vård de behöver + att du kan hälsa på dem om du vill:idea:

Jag vet själv hur svårt det är, hade 2 kaniner till salu jättelänge innan jag kom i kontakt med en här på buke som kunde tänka sig ta dem, och nu så har de det jättebra! Faktiskt bättre än vad de hade det här hemma.

:devil: :mad: :devil:

Gah, no way!
Har en känsla av att du inte direkt hade tänkt ha dem som kompisar:angel:

:devil: :mad: :devil:

Gah, no way!
Har en känsla av att du inte direkt hade tänkt ha dem som kompisar:angel:

heheh nej du inga polare här inte.

Måste berätta en liten historia om mig , efter som alla tycker jag är så le o allt så har jag en blödig sida också hahahahahahahah

En tjej i ett ytterområde här i Örebro hade fått som ultimatum att gör dig av med djur eller så blir du vräkt. hon skickade ut på annons 10marsvin säljes 100:- med bur, Jag ringde o jag sa det skulle bli ormmat för för jag ogillar o ljuga för folk. Ja det gör inget jag har själv orm så det är livets gång. Jag åkte o hämta dom men de var ju så coola så jag kunde inte slänga in dom till ormarna så de fick en polare av mig som föder upp marsvin hahahah men jag fick en stor bur iaf för en 100lapp

haha, coola?
Jao, det är de ju iofs, svinen:D

Bra för de marsvinen, men jag antar att du inte alltid låter ormen svälta? :angel:

Aha, okej.

det låter ju...mysigt:p

*nypon som fått packa upp frysta råttor, möss och nakna musbebisar(vad heter de nu igen?), och varit nära att avlida*

Funderat på det där med 4Hgården..vi har ju en i Falköping.
Kanske ska höra med dem?

Ja, ring och hör med dem! De tar säkert gärna emot dem om de bara har plats.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama